מוזיאון רכבת ישראל

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מ
שורה 13: שורה 13:
מוזיאון הרכבת הוקם בשנת 1983, זאת ביוזמת כלכלן רכבת ישראל בתקופתו מר אילן פלקוב, ביצוע היוזמה היה בשיתוף מלא מול רכבת ישראל. עד לשנת 2000, היה מאוכסן הציוד בסמוך למוסך הקטרים הותיק , שלידו ביתנים שונים המכילים את הציוד ה"קטן" יותר ושאר הפריטים שנאספו במהלך השנים.  
מוזיאון הרכבת הוקם בשנת 1983, זאת ביוזמת כלכלן רכבת ישראל בתקופתו מר אילן פלקוב, ביצוע היוזמה היה בשיתוף מלא מול רכבת ישראל. עד לשנת 2000, היה מאוכסן הציוד בסמוך למוסך הקטרים הותיק , שלידו ביתנים שונים המכילים את הציוד ה"קטן" יותר ושאר הפריטים שנאספו במהלך השנים.  
-
בשנת 2000 הועברו הכלים הכבדים (הקרונות והקטרים) למתחם חדש בשטח התחנה, אשר כולל בתחומו גם את מוסך הקטרים ששופץ לשם מטרה זו.  
+
בשנת 2000 הועברו הכלים הכבדים (הקרונות והקטרים) למתחם חדש בשטח התחנה, אשר כולל בתחומו גם את מוסך הקטרים ששופץ לשם מטרה זו.
-
|images=DSC 7062.jpg,  
+
|images=DSC 7062.jpg,
|Accessibility=הכל
|Accessibility=הכל
|PointType=אתר היסטורי
|PointType=אתר היסטורי
-
|ExtLinks=http://www.mapah.co.il/?p=1321 | מידע וגלריית תמונות אודות מוזיאון הרכבת
+
|ExtLinks=http://www.mapah.co.il/?p=1321 מידע נוסף וגלריית תמונות של מוזיאון הרכבת בחיפה.
-
|Contributors=99kobiz
+
|Contributors=99kobiz, היסטוריה על המפה
|csrc=SZ17
|csrc=SZ17
-
|LastUpdate=6/4/2011 06:34:00
+
|LastUpdate=7/5/2012 18:55:13
|WinId=634427660419750206
|WinId=634427660419750206
}}
}}

גרסה מתאריך 18:55, 5 ביולי 2012

DSC 7062.jpg

   3 מ'

תקציר

האגף החדש מצפון למסילות הברזל המעבר אליו על גשר עלי להולכי רגל נמצא בתחנת הרכבת הישנה חיפה מזרח

הרחבה

מוזיאון הרכבת שוכן בתוך מתחם ששימש לפני עשרות שנים את נקודת יציאה של רכבת העמק, מסילת רכבת שפעלה בין חיפה לדמשק, תוך מעבר בצמח. הכינוי רכבת העמק אינו היה שם רשמי של הקו, אך היה נהוג בפי המקומיים שעשו שימוש באותה רצועת תחנות ביניים ברחבי צפון הארץ.

כיום קרויה התחנה בה שוכן המוזיאון "תחנת חיפה מזרח" , אשר למעשה אינה פעילה מבחינה ציבורית אלא משמשת בעיקר לעבודות מנהלתיות של רכבת ישראל ולאכסון ציוד כזה ואחר.

מוזיאון הרכבת הוקם בשנת 1983, זאת ביוזמת כלכלן רכבת ישראל בתקופתו מר אילן פלקוב, ביצוע היוזמה היה בשיתוף מלא מול רכבת ישראל. עד לשנת 2000, היה מאוכסן הציוד בסמוך למוסך הקטרים הותיק , שלידו ביתנים שונים המכילים את הציוד ה"קטן" יותר ושאר הפריטים שנאספו במהלך השנים.

בשנת 2000 הועברו הכלים הכבדים (הקרונות והקטרים) למתחם חדש בשטח התחנה, אשר כולל בתחומו גם את מוסך הקטרים ששופץ לשם מטרה זו.

סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:99kobiz, היסטוריה על המפה
תאריך עדכון: 7/5/2012 18:55:13

קישורים חיצוניים

http://www.mapah.co.il/?p=1321 מידע נוסף וגלריית תמונות של מוזיאון הרכבת בחיפה.





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים