תחנת נחל שורק

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 13: שורה 13:
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש.
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש.
-
|images=DSC 1593.JPG,  
+
|images=DSC 1593.JPG,מועצה כחול.JPG,  
|Accessibility=הכל
|Accessibility=הכל
|PointType=מבנה
|PointType=מבנה
-
|Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה
+
|Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer
|csrc=I14
|csrc=I14
-
|LastUpdate=10/1/2012 22:36:23
+
|LastUpdate=11/19/2012 18:35:51
|WinId=633576077708466414
|WinId=633576077708466414
|LongDescription=
|LongDescription=
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה מתאריך 18:35, 19 בנובמבר 2012

DSC 1593.JPG

   95 מ'

תקציר

תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.

התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים.

ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546


במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש.

הרחבה



סיווג: מבנה
נגישות: הכל
מקור:עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer
תאריך עדכון: 11/19/2012 18:35:51

קישורים חיצוניים

מועצה כחול.JPG



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים