תחנת אחיטוב והבאר - התחנה שבוטלה!
מתוך עמוד ענן
(שם:תחנת אחיטוב והבאר - התחנה שבוטלה!. תיאור:זהירות! באר עמוקה מכוסה לגמרי ברשת ברזל שניתנת להרמה. תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים) |
|||
(15 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.001573921389 |
- | |Lat=32. | + | |Lat=32.383446976197 |
|Height=39 | |Height=39 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
- | |Name=תחנת אחיטוב והבאר | + | |Name=תחנת אחיטוב והבאר - התחנה שבוטלה! |
- | |Description=תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם הראשונה בכדי להעמיס עצים כרותים לבניית המסילה לסיני ולהסקת הקטרים. בשנת 1937 נבנה בה בית התחנה הבריטי שנקרא על שם הכפר הסמוך קָאקוּן. | + | |Description=זהירות! באר עמוקה מכוסה לגמרי ברשת ברזל שניתנת להרמה. |
+ | תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם הראשונה בכדי להעמיס עצים כרותים לבניית המסילה לסיני ולהסקת הקטרים. בשנת 1937 נבנה בה בית התחנה הבריטי שנקרא על שם הכפר הסמוך קָאקוּן. | ||
התחנה שימשה לפריקת צינורות למוביל הארצי שהונח בסמוך וננטשה סופית ב-1968. | התחנה שימשה לפריקת צינורות למוביל הארצי שהונח בסמוך וננטשה סופית ב-1968. | ||
שורה 11: | שורה 12: | ||
במקום מבני התחנה הבריטית ומספר מבנים תורכיים (מבנה ישראלי נמצא מצפון ומסומן בנפרד). | במקום מבני התחנה הבריטית ומספר מבנים תורכיים (מבנה ישראלי נמצא מצפון ומסומן בנפרד). | ||
- | + | במקום משאבה של מקורות (כנראה לא במקום המסומן במפה?), ובאר מבטון , בקוטר של כ-1.2 ובעמוק של יותר מ-5 מטרים. הבאר נמצאת בשדה בין המבנים, מספר מטרים מזרחה. הבאר לא מסומנת, קשה מאוד להבחין בה תו"כ הליכה בעשב ושולייה חלקים ומתפוררים, ונפילה/החלקה לתוכה מסוכנת מאוד (פנייה הוגשה לרכבת ישראל 29/12/14 , בוצע ביקור בשטח והליך הטיפול במפגע הבטיחותי החל). נכון ל-26/04/15 על פתח הבאר הונחה רשת בצורה מאולתרת ומעליה נמתח סרט סימון אדום ולבן. | |
ניתן להגיע לתחנה רק מהגדה המערבית של הואדיון שלאורך דרך העפר של המסילה, מכיוון החממות. לבאים מכיוון הכביש מדרום, מיד אחרי שאתם חולפים תחת קו המתח הגבוה פנו שמאלה בפנייה הראשונה ומיד תראות מימינכם את מבני התחנה לאורך כ50מ'. | ניתן להגיע לתחנה רק מהגדה המערבית של הואדיון שלאורך דרך העפר של המסילה, מכיוון החממות. לבאים מכיוון הכביש מדרום, מיד אחרי שאתם חולפים תחת קו המתח הגבוה פנו שמאלה בפנייה הראשונה ומיד תראות מימינכם את מבני התחנה לאורך כ50מ'. | ||
+ | |||
+ | ניתן להגיע גם ממזרח ברכב רגיל מכיוון הכביש הראשי בנקודת המפגש עם המסילה (לרדת בזהירות). | ||
+ | |||
+ | עידכון 2021: הבאר כוסתה. המבנים שופצו, גודרו, נראים כאילו נבנו אתמול. | ||
+ | |||
+ | הכל במסגרת עבודות לבנייה מחדש של תחנת אחיטוב על תוואי המסילה המזרחית. | ||
+ | אבל פתאום, אחרי שהוחלפה תוקצבה ושטחי להבות חביבה הופקעו - החליטו במשרד התחבורה בראשות מירי רגב - לבטל את התחנה!!! | ||
+ | למה?? תשאלו את מירי רגב. | ||
נ.צ. בGPS | נ.צ. בGPS | ||
- | |images=עמק חפר-מבצר קאקון ונחל אלכסנדר 2.6.13 054 (Medium).jpg, | + | |images=עמק חפר-מבצר קאקון ונחל אלכסנדר 2.6.13 054 (Medium).jpg,P1030275.JPG,P1030279.JPG,P1030288.JPG |
|Accessibility=רכב פרטי | |Accessibility=רכב פרטי | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה | + | |Contributors=עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות, הרגור, Alik36, Yehuda.yar, Marikriber, Orenre |
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=10/10/2021 20:52:22 |
|WinId=633769602483214041 | |WinId=633769602483214041 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 20:52, 10 באוקטובר 2021
תקציר
זהירות! באר עמוקה מכוסה לגמרי ברשת ברזל שניתנת להרמה. תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם הראשונה בכדי להעמיס עצים כרותים לבניית המסילה לסיני ולהסקת הקטרים. בשנת 1937 נבנה בה בית התחנה הבריטי שנקרא על שם הכפר הסמוך קָאקוּן.
התחנה שימשה לפריקת צינורות למוביל הארצי שהונח בסמוך וננטשה סופית ב-1968.
במקום מבני התחנה הבריטית ומספר מבנים תורכיים (מבנה ישראלי נמצא מצפון ומסומן בנפרד).
במקום משאבה של מקורות (כנראה לא במקום המסומן במפה?), ובאר מבטון , בקוטר של כ-1.2 ובעמוק של יותר מ-5 מטרים. הבאר נמצאת בשדה בין המבנים, מספר מטרים מזרחה. הבאר לא מסומנת, קשה מאוד להבחין בה תו"כ הליכה בעשב ושולייה חלקים ומתפוררים, ונפילה/החלקה לתוכה מסוכנת מאוד (פנייה הוגשה לרכבת ישראל 29/12/14 , בוצע ביקור בשטח והליך הטיפול במפגע הבטיחותי החל). נכון ל-26/04/15 על פתח הבאר הונחה רשת בצורה מאולתרת ומעליה נמתח סרט סימון אדום ולבן.
ניתן להגיע לתחנה רק מהגדה המערבית של הואדיון שלאורך דרך העפר של המסילה, מכיוון החממות. לבאים מכיוון הכביש מדרום, מיד אחרי שאתם חולפים תחת קו המתח הגבוה פנו שמאלה בפנייה הראשונה ומיד תראות מימינכם את מבני התחנה לאורך כ50מ'.
ניתן להגיע גם ממזרח ברכב רגיל מכיוון הכביש הראשי בנקודת המפגש עם המסילה (לרדת בזהירות).
עידכון 2021: הבאר כוסתה. המבנים שופצו, גודרו, נראים כאילו נבנו אתמול.
הכל במסגרת עבודות לבנייה מחדש של תחנת אחיטוב על תוואי המסילה המזרחית. אבל פתאום, אחרי שהוחלפה תוקצבה ושטחי להבות חביבה הופקעו - החליטו במשרד התחבורה בראשות מירי רגב - לבטל את התחנה!!! למה?? תשאלו את מירי רגב.
נ.צ. בGPS
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות, הרגור, Alik36, Yehuda.yar, Marikriber, Orenre
תאריך עדכון: 10/10/2021 20:52:22
קישורים חיצוניים