יציאה מנחל שיאון - בולדר

20160427 152547.jpg

388 מ'

תקציר

כאשר הנחל נפתח, יש בולדר מעוגל שמסמן את הנקודה שבה כדאי לצאת מהנחל, וכן רוג'ומים שמסמנים את הדרך לעזוב את הנחל. בהמשך מורד הנחל יש שדה מוקשים, לכן מומלץ לצאת מהנחל ולעלות מכאן דרומה. ישר אחרי הבולדר יש שביל שעולה לכיוון דרום מזרח, מסומן ברוגו'מים. לאחר מספר דקות מגיעים לשביל רחב שעולה לכיוון גדר של מטע עצי פרי נשירים של מושב נווה אטיב. פונים שמאלה והולכים לאורך הגדר ועוקפים את כל המטע משמאל (מצפון מזרח) עד להתחברות עם נחל גובתה. בנחל גובתה פונים ימינה ויוצאים לכיון הבניאס שם הגדר פתוחה עד החשיכה.

השביל המוביל למעלה מגיע אל גדר לא רציפה שמעברה השני שיחי קידה שעירה לרוב. השביל ברור מאד וממשיך ישר דרך פירצה בגדר הזו, ואחרי כ-250 מ' נוספים מגיעים אל גדר המטע (הגדר הזו שלמה ללא פרצות, והעמודים שלה מסתיימים בזוית שנוטה כלפי חוץ. בתוך שטח המטע יש מבנים ומתקנים חקלאיים). הולכים לאורך הגדר שמאלה. כאשר מגיעים למרחק כ-50 מטר מערוץ נחל גובתא הגדר פונה שמאלה. ממשיכים ליד הגדר עד שהיא מסתיימת ואפשר לעבור אל ערוץ הנחל. בערוץ יש גשר פחים שהתמוטט, ומיד אחריו פונים ימינה עם הסימון השחור, ולאחר כ-300 מטר מגיעים ליציאה מהנחל.