עיון בוויקי

מתוך עמוד ענן

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מנהרת הרכבת הטורקית בראמין - כניסה מצפון
Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac, Gal.homesh, דורית ב, דודאר  + Contributors
המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של 'רכבת העמק' .מעפולה נסללה מסילה היורדת דרומה לעבר ג'נין והלאה דרך עמקי דותן וסאנור,חצתה את 'רכס חומש' עד למפגש ב'מחטת מסעודיה' (סבסטיה) עם קו הרכבת שחיבר את שכם עם טול כרם שם השתלבה בקו המסילה חיפה-חדרה-לוד. מתחנת סבסטיה המשיך התוואי צפונה במתינות אל המנהרה שנחצבה בסלעי הגיר של 'רכס חומש' וזאת מאחר ולא ניתן היה לסלול מסילה פתוחה עקב חומת הרכס שסגרה כל אפשרות אחרת למעבר.אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת תיאום עם הצבא. המנהרה פתוחה למעבר הן בחורף ברכב 4X4 ורכב גבוה בקיץ. פתח המנהרה ודפנותיה בנוים לבנים מסותתות היטב. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. ניתן להגיע למנהרה ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה. מהיציאה הצפונית של המנהרה ממשיך התוואי לעבר כביש הגישה לכפרי עמק סאנור (ולכביש 60). הרחבה על יוזמת הקמת מסילת הברזל ניתן לקרוא בספר 'מאז ועד הנה' שנכתב ע'י ברוך קטינקא,מהנדס הרכבות ומנהל מערך הרכבות בא'י של השלטון העות'מאני בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. העות'מאני בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. Description
413  + Height
Ramin1.JPG  +, Ramin2.JPG  +, Ramin3.JPG  +, IMG 7825.JPG  +, IMG 7837.JPG  +, קטר יוצא ממנהרת רמין.jpg  +, כניסה מצפון.jpeg  + Images
17 November 2020 12:12:16  + LastUpdate
32.325  + Lat
35.148  + Lon
true  + MeasuredByGPS
אתר היסטורי  + PointType
אתר היסטורי, אתרים קטגוריות
הסתרת מאפיינים המקשרים לכאן 
  אין מאפיינים המקשרים לדף זה.
 

 

כתבו את שם הדף ממנו יתחיל העיון.
כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
צפיות
ניווט
תיבת כלים