רכבת העמק - אלרואי

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:רכבת העמק - אלרואי. תיאור:תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירושלים)
שורה 5: שורה 5:
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
|Name=רכבת העמק - אלרואי
|Name=רכבת העמק - אלרואי
-
|Description=תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירושלים ומרד בשלטון המוסלמי הסלג'וקי וקרוב לוודאי נהרג על ידו.) הוכרזה כתחנת עצירה בשנת 1936. ב1942 הוקם במקום מחסה גשם בנוי לבני סיליקט. במחסה מוצגות היום תמונות ולוחות זמני רכבות היסטוריים. ב1948 יצאה רכבת העמק משימוש תדיר ומאז נעו בה רק רכבות משא ורכבות של טיולי בתי ספר, אך ב1952 היא חדלה כליל מלעבוד ומאז התחנה כאן נטושה.
+
|Description=תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירושלים ומרד בשלטון המוסלמי הסלג'וקי וקרוב לוודאי נהרג על ידו.) הוכרזה כתחנת עצירה בשם תחנת אלרועי בשנת 1936. ב1942 הוקם במקום מחסה גשם בנוי לבני סיליקט. בתחנה מוצגות כיום תמונות היסטוריות ולוחות זמנים הסטוריים. ב1948 יצאה רכבת העמק משימוש תדיר ומאז נעו בה רק רכבות משא ורכבות של טיולי בתי ספר, אך ב1952 היא חדלה כליל מלעבוד ומאז התחנה כאן נטושה.
-
התחנה שוחזרה ביוזמת תושבי המקום ולצידה הושמה קטר דיזל הפונה דרומה ובה קרונות משוחזרים, משופצים ומודרניים (קרונות נוסעים, משא קירור תפעול ועוד).
+
התחנה שוחזרה ביוזמת תושבי המקום ולצידה הושמה רכבת הפונה דרומה ובה גיבוב קרונות משוחזרים, משופצים ומודרניים.
-
שימו לב לרוחב הפסים - הרוחב המקורי של רכבת העמק היה 105ס"מ ועל כל הקרונות והקטר מונחים על פס נוסף, שהוא ברוחב התקני דהיום - 143.5 ס, כיוון שהסרן שלהם רחב מהרוחב מסילה המקורי.
+
שימו לב לרוחב הפסים - הרוחב המקורי של רכבת העמק היה 105ס"מ ועל כן הקטר דיזל וכל הקרונות כולל קרון קירור, משא נוסעים וקרון התפעול הצהבהב הקטנטן שנמצא כאן מונחים על פס נוסף, שהוא ברוחב התקני דהיום - 143."מ כיוון שהסרן של כולם רחב מזה של רכבת העמק.
-
ניתן להזמין הדרכה מנחום או מאיציק.
+
ניתן להתקשר לנחום או איציק ולקבל הדרכה על הרכבת ועל אלרועי.
|images=28082011219.JPG,,2012.02.25-144233.898.iphone.jpg,2012.02.25-144256.480.iphone.jpg,2012.02.25-144326.536.iphone.jpg
|images=28082011219.JPG,,2012.02.25-144233.898.iphone.jpg,2012.02.25-144256.480.iphone.jpg,2012.02.25-144326.536.iphone.jpg
 +
|Accessibility=
|PointType=אתר היסטורי
|PointType=אתר היסטורי
|Contributors=אבי לוי, Benzeev7, יואב רופא, עמית הורן, As0077, Marikriber, ליאו
|Contributors=אבי לוי, Benzeev7, יואב רופא, עמית הורן, As0077, Marikriber, ליאו
|csrc=SZ17
|csrc=SZ17
-
|LastUpdate=8/27/2016 20:09:53
+
|LastUpdate=9/6/2016 09:58:37
|WinId=633179847379495882
|WinId=633179847379495882
|LongDescription=
|LongDescription=
-
|Accessibility=
 
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה מתאריך 09:58, 6 בספטמבר 2016

28082011219.JPG

   21 מ'

תקציר

תחנת אלרואי (ע"ש דוד אלרואי מהמאה ה 12 שהקים תנועה משיחית, המריד את יהודי הקוקז וכורדיסטאן, רצה לכבוש את ירושלים ומרד בשלטון המוסלמי הסלג'וקי וקרוב לוודאי נהרג על ידו.) הוכרזה כתחנת עצירה בשם תחנת אלרועי בשנת 1936. ב1942 הוקם במקום מחסה גשם בנוי לבני סיליקט. בתחנה מוצגות כיום תמונות היסטוריות ולוחות זמנים הסטוריים. ב1948 יצאה רכבת העמק משימוש תדיר ומאז נעו בה רק רכבות משא ורכבות של טיולי בתי ספר, אך ב1952 היא חדלה כליל מלעבוד ומאז התחנה כאן נטושה.

התחנה שוחזרה ביוזמת תושבי המקום ולצידה הושמה רכבת הפונה דרומה ובה גיבוב קרונות משוחזרים, משופצים ומודרניים.

שימו לב לרוחב הפסים - הרוחב המקורי של רכבת העמק היה 105ס"מ ועל כן הקטר דיזל וכל הקרונות כולל קרון קירור, משא נוסעים וקרון התפעול הצהבהב הקטנטן שנמצא כאן מונחים על פס נוסף, שהוא ברוחב התקני דהיום - 143.5ס"מ כיוון שהסרן של כולם רחב מזה של רכבת העמק. ניתן להתקשר לנחום או איציק ולקבל הדרכה על הרכבת ועל אלרועי.

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:אבי לוי, Benzeev7, יואב רופא, עמית הורן, As0077, Marikriber, ליאו
תאריך עדכון: 9/6/2016 09:58:37

קישורים חיצוניים

2012.02.25-144233.898.iphone.jpg2012.02.25-144256.480.iphone.jpg2012.02.25-144326.536.iphone.jpg



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים