גל עד לזכרם של טייס ונווט F15

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 13: שורה 13:
ב- 10 באוגוסט 1995, במהלך טיסת אימון רגילה של חיל האוויר מעל נחל צין שבנגב, אירעה התנגשות קטלנית בין חסידות למטוס 15F-  המכונה "בז". כתוצאה מהתנגשות זו המטוס  התרסק. הטייס,  סרן רונן לב (24), יליד חיפה  והנווט, סרן ירון ויונטה (22), תושב גבעת אולגה, נהרגו.
ב- 10 באוגוסט 1995, במהלך טיסת אימון רגילה של חיל האוויר מעל נחל צין שבנגב, אירעה התנגשות קטלנית בין חסידות למטוס 15F-  המכונה "בז". כתוצאה מהתנגשות זו המטוס  התרסק. הטייס,  סרן רונן לב (24), יליד חיפה  והנווט, סרן ירון ויונטה (22), תושב גבעת אולגה, נהרגו.
-
זה קרה בדיוק בשעה 09.43 ובמהירות הבזק: תוך כדי טיסה במבנה של רביעית מטוסים  בגובה נמוך, כ-  1000 רגל (300 מטר) מעל לפני השטח ומהירות גבוהה של 560 קשר (כ- 1000 קמ"ש), כשמפקד הטייסת, סא"ל ש. מוביל את הרביעייה. לפתע נראה שובל אש ארוך יוצא ממנוע שמאל של מטוס מספר 3 במבנה. מפקד הטייסת הגיב במהירות והספיק לצעוק שלוש פעמים בקשר "3 תנטוש" אך לשווא... מטוסם של רונן וירון ז"ל פגע בעוצמה רבה בערוץ נחל צין וחלקיו התפזרו על שטח נרחב.
+
זה קרה בדיוק בשעה 09.43 ובמהירות הבזק: תוך כדי טיסה במבנה של רביעית מטוסים  בגובה נמוך, כ-  1000 רגל (300 מטר) מעל לפני השטח ומהירות גבוהה של 560 קשר (כ- 1000 קמ"ש), כשמפקד הטייסת, סא"ל ש. מוביל את הרביעייה.
-
 
+
-
מסריקה ראשונית של עמיתיהם למבנה לא נראתה כל סיבה לאירוע שקרה, לא נראתה כל להקת ציפורים באזור התאונה, ולא היה  דיווח של הטייס על תקלה טכנית כלשהי. מסוקי החילוץ שהגיעו במהירות לשטח וצוות חקירת התאונות שהחל לסרוק את האזור, מצאו תוך פרק זמן קצר את הסיבה לאסון: בשטח התאונה היו מוטלים שרידיהן של שתי חסידות לבנות שפגעו בעוצמה רבה במטוסם של רונן וירון ז"ל. בבחינה מדוקדקת של מנוע שמאל נמצאו שרידי נוצות של חסידה שלישית שחדרה לכונס האוויר והיא בעצם זו שגרמה לאסון. חסידה השוקלת כשלושה קילוגרמים, החודרת למנוע של מטוס שטס במהירות כה גבוהה פוגעת בעוצמה של כארבעים טונות. החסידה קרעה את להבי המנוע שעפו לכל עבר. להבי המנוע פגעו במערכת ההיגוי ותוך פחות מחמש שניות התרסק המטוס, כשלמרבה האסון, הטייס והנווט לא הספיקו לנטוש את המטוס.
+
-
 
+
-
בעקבות המקרה הקים חיל האוויר ועדת חקירה לבדיקת נסיבות ההתנגשות ולבירור הדרכים למניעה של מקרים דומים בעתיד.
+
-
 
+
-
לו הייתם נמנים עם חברי ועדת החקירה, מה  הייתם מציעים לבדוק על מנת לקבל תמונת מצב מהימנה, שתאפשר לחיל האוויר להקטין את הסכנה שהתנגשויות כאלו יקרו בעתיד?
+
|LongDescription=
|LongDescription=
|Accessibility=
|Accessibility=
שורה 26: שורה 20:
|ExtLinks=
|ExtLinks=
|Contributors=kobi get
|Contributors=kobi get
-
|LastUpdate=08/20/2009 09:49:48
+
|LastUpdate=08/20/2009 09:51:17
|WinId=633752500139264384
|WinId=633752500139264384
|Csrc=
|Csrc=
}}
}}

גרסה מתאריך 09:51, 20 באוגוסט 2009

   223 מ'

תקציר

גל עד לזכרם של הטיים סרן רונן להב ז"ל והנווט ירון ויונטה ז"ל שמטוסם התרסק בנקודה זו. המטוס התרסק בשנת 1995 בעת טיסת אימונים, כשנפגע מ 3 חסידות טועות והתרסק בארץ.

תודה לאמנון .מ, שהוביל אותנו לנקודה זו קובי גטלר.

להלן פרוט מתוך birds.org.il

ב- 10 באוגוסט 1995, במהלך טיסת אימון רגילה של חיל האוויר מעל נחל צין שבנגב, אירעה התנגשות קטלנית בין חסידות למטוס 15F- המכונה "בז". כתוצאה מהתנגשות זו המטוס התרסק. הטייס, סרן רונן לב (24), יליד חיפה והנווט, סרן ירון ויונטה (22), תושב גבעת אולגה, נהרגו.

זה קרה בדיוק בשעה 09.43 ובמהירות הבזק: תוך כדי טיסה במבנה של רביעית מטוסים בגובה נמוך, כ- 1000 רגל (300 מטר) מעל לפני השטח ומהירות גבוהה של 560 קשר (כ- 1000 קמ"ש), כשמפקד הטייסת, סא"ל ש. מוביל את הרביעייה.

הרחבה



סיווג: אנדרטה
נגישות:
מקור:kobi get
תאריך עדכון: 08/20/2009 09:51:17

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים