סימון הקרן הבריטית PEF למפלס הים

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:סימון הקרן הבריטית PEF למפלס הים. תיאור:על גבי סלע זה מסותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס הים על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900)
שורה 3: שורה 3:
|Lat=31.706103357624
|Lat=31.706103357624
|Height=-376
|Height=-376
-
|MeasuredByGPS=Yes
+
|MeasuredByGPS=No
|Name=סימון הקרן הבריטית PEF למפלס הים
|Name=סימון הקרן הבריטית PEF למפלס הים
-
|Description=על גבי סלע זה מסותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס הים על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917. (נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים).
+
|Description=על גבי סלע זה, סותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס ים המלח, על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917.
-
מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו, וקישור שכזה בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב.
+
(נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים).
-
הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות -גובה ים המלח נמדד ע" י צוות בית החולים הסקוטי בי"ם ועובדי חברת האשלג פוטש קומפני
+
מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו.
 +
קישור זה, בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב.
 +
הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות - גובה ים המלח נמדד על ידי צוות בית החולים הסקוטי בירושלים ועובדי חברת האשלג פוטש קומפני.
-
נ.צ. בGPS
+
נ.צ. לפי GPS.
 +
|LongDescription=בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש
|images=Pef rock.JPG,סלעפאפ.jpg,2016.04.02-173744.527.android.jpg,2016.04.02-173826.806.android.jpg
|images=Pef rock.JPG,סלעפאפ.jpg,2016.04.02-173744.527.android.jpg,2016.04.02-173826.806.android.jpg
-
|Accessibility=
+
|Accessibility=הכל
|PointType=אתר היסטורי
|PointType=אתר היסטורי
-
|Contributors=נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף, אילת מטיילת(:
+
|ExtLinks=http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871
 +
|Contributors=נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף, אילת מטיילת(:, Eitamkrem
|csrc=mobile
|csrc=mobile
-
|LastUpdate=3/8/2021 15:03:21
+
|LastUpdate=1/20/2023 15:58:09
|WinId=633033381196103504
|WinId=633033381196103504
-
|LongDescription=בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש
 
-
|ExtLinks=http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871
 
}}
}}

גרסה מתאריך 15:58, 20 בינואר 2023

Pef rock.JPG

   -376 מ'

תקציר

על גבי סלע זה, סותת קו ה"רפרנס" של מדידות מפלס ים המלח, על ידי אנשי הקרן הבריטית לחקר ישראל בין השנים 1900 ל- 1913 וב- 1917. (נפוצה טעות שהקוים הם קוי מפלס הים). מאחר ובתקופה הבריטית מפלס המים הגיע לתחתית הבולדר ולחך את המצוק שמדרום, לא הייתה אפשרות לקישור בכביש בין צפון ים המלח לדרומו. קישור זה, בוצע רק לאחר מלחמת ששת הימים 1968, עת התגלה הקו שוב. הוצב ע"י מקליסטר בראשית המאה ה-20 ובשנים הראשונות - גובה ים המלח נמדד על ידי צוות בית החולים הסקוטי בירושלים ועובדי חברת האשלג פוטש קומפני.

נ.צ. לפי GPS.

הרחבה

בקישור הצלת הסלע וכיצד סללו את הכביש

סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:נעם עציוני, עמית הורן, Moshealek, Urijjj, Marikriber, צוות08, יצחק לוסטיג, ליאו, אריה.אלאלוף, אילת מטיילת(:, Eitamkrem
תאריך עדכון: 1/20/2023 15:58:09

קישורים חיצוניים

http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1616871 סלעפאפ.jpg2016.04.02-173744.527.android.jpg2016.04.02-173826.806.android.jpg



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים