תחנת נחל שורק

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 7: שורה 7:
|Description=תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.
|Description=תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.
-
התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים.
+
התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים. ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פרקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים בשיפוץ החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ.
-
ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39  נפגע המבנה, והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546
+
עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546
-
כיום (אמצע 2016) חונים במקום רכבת משא עתיקה וקרון רכבת עתיק עוד יותר, שניהם של רכבת ישראל המוקדמת.
+
כיום (סוף 2016) חונים במקום רכבת משא עתיקה וקרון רכבת עתיק עוד יותר, שניהם של רכבת ישראל המוקדמת.
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. ליד התחנה קטר ושני קרונות שניתן לטפס עליהם.
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. ליד התחנה קטר ושני קרונות שניתן לטפס עליהם.
שורה 19: שורה 19:
|Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber
|Contributors=עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber
|csrc=SZ17
|csrc=SZ17
-
|LastUpdate=4/10/2016 06:49:52
+
|LastUpdate=3/10/2017 12:32:08
|WinId=633576077708466414
|WinId=633576077708466414
|LongDescription=
|LongDescription=
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה מתאריך 12:32, 10 במרץ 2017

DSC 1593.JPG

   93 מ'

תקציר

תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.

התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים. ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פרקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען. באירועי 1936-39 נפגע המבנה, והבריטים בשיפוץ החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ.

עוד פרטים ותמונות אפשר לראות בתחקיר קטן שעשו בצה"ל על המקום http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=112546

כיום (סוף 2016) חונים במקום רכבת משא עתיקה וקרון רכבת עתיק עוד יותר, שניהם של רכבת ישראל המוקדמת.

במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. ליד התחנה קטר ושני קרונות שניתן לטפס עליהם.

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, Eladzilk, היסטוריה על המפה, Ilafer, Marikriber
תאריך עדכון: 3/10/2017 12:32:08

קישורים חיצוניים

מועצה כחול.JPG



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים