ואדי ליד תל בטיח (1)

מתוך עמוד ענן

גרסה מתאריך 11:34, 15 בספטמבר 2013 מאת Naannaan (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
הואדי-מסלול תל בטיח.jpg

101 מ'

תקציר

המסלול המבטיח לתל אבטיח

ציוני דרך: הוואדי, תל בטיח, השקמה אורך המסלול: כ-3 ק"מ סיבות לצאת לדרך: טבע וריח פרדסים, שמורה קטנה וקסומה ותצפית יפה מתי לצאת: כל השנה. פריחה מרהיבה באביב תחבורה: מומלץ ברגל, מתאים בחלקו גם לאופניים צידה לדרך: ערכת קפה ופק"ל פיקניק

הרחבה

יוצאים משער צפון ופונים שמאלה (מערבה) מיד אחרי השער. צועדים לאורך הגדר המקיפה את נען, פונים ימינה )צפונה( עם השביל, ולאחר מכן שמאלה לכיוון כביש "שורה". חוצים בזהירות את הכביש אל כביש הגישה לסתריה. מימין לנו חורשת איקליפטוס, ומשמאל - "תחנת השידור" ושטח בור, ובו תעלות ניקוז מתקופת הבריטים. הולכים עד שמימיננו שביל כניסה לתוך החורשה (ליד צינור מים חיצוני מגודר), ומעבר לעצים - כוורות (לבאים באופניים, מומלץ לחנות כאן). יורדים עם השביל לתוך הוואדי 1 ומתמסרים לשקט. את סוף חורשת האקליפטוס הוותיקה מסמנת פינת חמד קטנה, דוגמה למחנאות יוצרת. מכאן משתרע החלק המחודש של הוואדי, המתאפיין במינים שונים של אקליפטוס, עצי אורן, פרחי בר ופטריות (בעונה). קחו לעצמכם זמן חופשי לשיטוטים. כבר רואים את תל בטיח- תחנה 2 , ועליו מאגר המים, למרגלותיו בית העלמין של סתריה.