תחנת הרכבת (1) במסלול מנהרת הזמן לתל מלוט
מתוך עמוד ענן
שורה 8: | שורה 8: | ||
מסלול במנהרת הזמן לתל מלוט - שתי אפשרויות מילוט. | מסלול במנהרת הזמן לתל מלוט - שתי אפשרויות מילוט. | ||
- | ציוני דרך: תחנת הרכבת, תל מלוט | + | ציוני דרך: תחנת הרכבת, תל מלוט (תל מלט), שמורת עינות גיבתון, נענה |
אורך המסלול: כ 9- ק"מ | אורך המסלול: כ 9- ק"מ | ||
סיבות לצאת לדרך: תצפית מרהיבה, ביצה פסטורלית ושלל ציפורים, כרמים, | סיבות לצאת לדרך: תצפית מרהיבה, ביצה פסטורלית ושלל ציפורים, כרמים, | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
צידה לדרך: משקפת, הרבה מים, מצרכים לפיקניק | צידה לדרך: משקפת, הרבה מים, מצרכים לפיקניק | ||
|LongDescription=תחנת הרכבת | |LongDescription=תחנת הרכבת | ||
- | מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב | + | מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה. |
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו). | לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו). | ||
בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה. | בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה. | ||
שורה 28: | שורה 28: | ||
|PointType=מבנה | |PointType=מבנה | ||
|Contributors=Naannaan | |Contributors=Naannaan | ||
- | |LastUpdate=9/15/2013 11: | + | |LastUpdate=9/15/2013 11:19:58 |
|WinId=635147350123255605 | |WinId=635147350123255605 | ||
|Csrc= | |Csrc= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 11:19, 15 בספטמבר 2013
תקציר
תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.
מסלול במנהרת הזמן לתל מלוט - שתי אפשרויות מילוט.
ציוני דרך: תחנת הרכבת, תל מלוט (תל מלט), שמורת עינות גיבתון, נענה
אורך המסלול: כ 9- ק"מ
סיבות לצאת לדרך: תצפית מרהיבה, ביצה פסטורלית ושלל ציפורים, כרמים,
תאנים ומלא סיפורים
תחבורה: ברגל, באופניים
צידה לדרך: משקפת, הרבה מים, מצרכים לפיקניק
הרחבה
תחנת הרכבת
מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה.
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו).
בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה.
לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים.
על אנטיליה:
אנטיליה היא מערכת לשאיבת מים מבאר
באמצעות שרשרת כדים או קופסאות היורדת לעומק הבאר. כאשר הכד מגיע לראש המסילה, הוא מתהפך, והמים נשפכים לתעלה בנויה. ממנה הם זורמים לבריכה, המשמשת מקור מים להשקיה.
את מערכת השאיבה מפעיל בעל חיים (בדרך כלל גמל או פרד) הקשור למוט. כאשר הוא הולך סביב סביב הוא מפעיל גלגל עץ אופקי שבעזרת מערכת שיניים מסובב גלגל אנכי הקשור למערכת השאיבה של האנטיליה.
מקור: ספר "עוטף נען"
סיווג: מבנה
נגישות: רכב פרטי
מקור:Naannaan
תאריך עדכון: 9/15/2013 11:19:58
קישורים חיצוניים