תחנת הרכבת סילת א-זהר
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
עמית מהשרון (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 7: | שורה 7: | ||
|Description=תחנת הרכבת נבנתה כפי הנראה ב1914 או ב1913, וידוע שנחנכה בשנת 1914. הייתה זו התחנה הדרומית ביותר מכיוון עפולה עד שב1915 נחצבה המנהרה דרומה מתחת לראס רשן כדי להעביר אספקה למלחמת העולם הראשונה בחזית סיני ומצרים. | |Description=תחנת הרכבת נבנתה כפי הנראה ב1914 או ב1913, וידוע שנחנכה בשנת 1914. הייתה זו התחנה הדרומית ביותר מכיוון עפולה עד שב1915 נחצבה המנהרה דרומה מתחת לראס רשן כדי להעביר אספקה למלחמת העולם הראשונה בחזית סיני ומצרים. | ||
- | רוחב הפסים נותר בעידן הבריטי | + | רוחב הפסים נותר בעידן הבריטי 105 ס"מ כפי ששמו התורכים, ולא הורחב ל134.5ס"מ כמו מסילת החוף. |
- | במקום מבנה ארוך ומגדל בן שתי קומות. | + | במקום מבנה ארוך ומגדל בן שתי קומות. המבנה מוסתר בין מטעי הזיתים מדרום לדרך העפר. לאורך הדרך עצמה נמצאת מזבלה מאולתרת עם הרבה פגרי בע"ח (עדכני אוקטובר 2012). |
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=עמית הורן | + | |Contributors=עמית הורן, עמית מהשרון |
|csrc=IZ15 | |csrc=IZ15 | ||
- | |LastUpdate=10/16/2012 | + | |LastUpdate=10/16/2012 15:02:37 |
|WinId=634855327456241093 | |WinId=634855327456241093 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= |
גרסה מתאריך 15:02, 16 באוקטובר 2012
תקציר
תחנת הרכבת נבנתה כפי הנראה ב1914 או ב1913, וידוע שנחנכה בשנת 1914. הייתה זו התחנה הדרומית ביותר מכיוון עפולה עד שב1915 נחצבה המנהרה דרומה מתחת לראס רשן כדי להעביר אספקה למלחמת העולם הראשונה בחזית סיני ומצרים.
רוחב הפסים נותר בעידן הבריטי 105 ס"מ כפי ששמו התורכים, ולא הורחב ל134.5ס"מ כמו מסילת החוף.
במקום מבנה ארוך ומגדל בן שתי קומות. המבנה מוסתר בין מטעי הזיתים מדרום לדרך העפר. לאורך הדרך עצמה נמצאת מזבלה מאולתרת עם הרבה פגרי בע"ח (עדכני אוקטובר 2012).
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:עמית הורן, עמית מהשרון
תאריך עדכון: 10/16/2012 15:02:37
קישורים חיצוניים