תחנת בר גיורא
מתוך עמוד ענן
(שם:תחנת בר גיורא. תיאור:עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למ) |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=תחנת בר גיורא | |Name=תחנת בר גיורא | ||
- | |Description=עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' | + | |Description=תחנה במסילת הרכבת שקישרה בין יפו לי"ם. המסילה שהיתה הראשונה במזה"ת נבנתה במימונו של יוסף נבון, יהודי יליד ירושלים והופעלה לראשונה ב-1890. בימיה הראשונים משך הנסיעה מיפו לי"ם ארך 6 שעות עם השנים התקצר לשעתיים. |
- | + | עד 1948 התחנה נקראה תחנת דיר א-שיח'. במקום עומד בניין התחנה הבריטי ובתוכו מוטות השולטים על ניתוב הפסים (עד לפני מספר שנים ניתן היה להבחין במערכת ניתוב הפסים הבריטית). לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנת דודי הקיטור של הקטרים. המים כמובן נלקחו מהמעיינות בנחל. | |
- | + | בסמוך למבנה ניצבים שני פילבוקסים שהגנו על התחנה ומספר מבנים תורכיים שנבנו עוד קודם לכן. | |
- | + | המעבר להולכי רגל שחוצה מעל הביוב שזורם בנחל שורק, נמצא בסמוך לתחנה. אם מגיעים מנחל קטלב עוברים מתחת לגשר האבן של מסילת הרכבת, פונים ימינה ולאחר כ-50 מטרים ממוקם המעבר. | |
- | + | ||
|images=2011.08.10-183010.933.iphone.jpg,2011.08.10-183446.117.iphone.jpg,2011.08.10-184050.206.iphone.jpg | |images=2011.08.10-183010.933.iphone.jpg,2011.08.10-183446.117.iphone.jpg,2011.08.10-184050.206.iphone.jpg | ||
- | |||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=עמית הורן, אידוב, יואב רופא | + | |Contributors=עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון |
|csrc=I14 | |csrc=I14 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=5/10/2012 21:34:55 |
|WinId=633527571018996859 | |WinId=633527571018996859 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
+ | |Accessibility= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 21:34, 10 במאי 2012
תקציר
תחנה במסילת הרכבת שקישרה בין יפו לי"ם. המסילה שהיתה הראשונה במזה"ת נבנתה במימונו של יוסף נבון, יהודי יליד ירושלים והופעלה לראשונה ב-1890. בימיה הראשונים משך הנסיעה מיפו לי"ם ארך 6 שעות עם השנים התקצר לשעתיים.
עד 1948 התחנה נקראה תחנת דיר א-שיח'. במקום עומד בניין התחנה הבריטי ובתוכו מוטות השולטים על ניתוב הפסים (עד לפני מספר שנים ניתן היה להבחין במערכת ניתוב הפסים הבריטית). לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנת דודי הקיטור של הקטרים. המים כמובן נלקחו מהמעיינות בנחל.
בסמוך למבנה ניצבים שני פילבוקסים שהגנו על התחנה ומספר מבנים תורכיים שנבנו עוד קודם לכן.
המעבר להולכי רגל שחוצה מעל הביוב שזורם בנחל שורק, נמצא בסמוך לתחנה. אם מגיעים מנחל קטלב עוברים מתחת לגשר האבן של מסילת הרכבת, פונים ימינה ולאחר כ-50 מטרים ממוקם המעבר.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:עמית הורן, אידוב, יואב רופא, ערן אהרון
תאריך עדכון: 5/10/2012 21:34:55
קישורים חיצוניים