תחנת הרכבת סילת א-זהר

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
 
שורה 11: שורה 11:
במקום מבנה ארוך ומגדל בן שתי קומות. המבנה מוסתר בין מטעי הזיתים מדרום לדרך העפר. לאורך הדרך עצמה נמצאת מזבלה מאולתרת עם הרבה פגרי בע"ח (עדכני אוקטובר 2012).
במקום מבנה ארוך ומגדל בן שתי קומות. המבנה מוסתר בין מטעי הזיתים מדרום לדרך העפר. לאורך הדרך עצמה נמצאת מזבלה מאולתרת עם הרבה פגרי בע"ח (עדכני אוקטובר 2012).
 +
 +
כיום (ספטמבר 2020) חצר המבנה משמשת לכליאת צאן
|PointType=אתר היסטורי
|PointType=אתר היסטורי
-
|Contributors=עמית הורן, עמית מהשרון, Gal.homesh
+
|Contributors=עמית הורן, עמית מהשרון, Gal.homesh, Shomronet
|csrc=IZ15
|csrc=IZ15
-
|LastUpdate=10/22/2014 13:59:15
+
|LastUpdate=9/8/2020 05:07:07
|WinId=634855327456241093
|WinId=634855327456241093
|LongDescription=
|LongDescription=

גרסה אחרונה מתאריך 05:07, 8 בספטמבר 2020

   293 מ'

תקציר

תחנת הרכבת נבנתה בין השנים 1913-1914 וידוע שנחנכה בשנת 1914. התחנה הינה חלק מסעיף הרכבת שנבנה במלחמת העולם הראשונה ע"י המהנדס הגרמני היינריך מייסנר בפקודת הסולטן הטורקי, מג'נין דרומה לכיוון תעלת סואץ במסגרת המאבק בין התורכים לבריטים על השליטה בתעלת סואץ במלחמת העולם הראשונה. התחנה הבאה הינה תחנת מסעודייה-סבסטייה הידועה.

רוחב הפסים נותר בעידן הבריטי 105 ס"מ כפי ששמו התורכים, ולא הורחב ל134.5ס"מ כמו מסילת החוף. בתקופה הירדנית חנו במקום כוחות הלגיון הירדני

במקום מבנה ארוך ומגדל בן שתי קומות. המבנה מוסתר בין מטעי הזיתים מדרום לדרך העפר. לאורך הדרך עצמה נמצאת מזבלה מאולתרת עם הרבה פגרי בע"ח (עדכני אוקטובר 2012).

כיום (ספטמבר 2020) חצר המבנה משמשת לכליאת צאן

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:עמית הורן, עמית מהשרון, Gal.homesh, Shomronet
תאריך עדכון: 9/8/2020 05:07:07

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים