תחנת הרכבת של בתיר
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
מ (תיקון נ.צ.) |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.1416819576362 |
- | |Lat=31. | + | |Lat=31.7332086615501 |
- | |Height= | + | |Height=582 |
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
|Name=תחנת הרכבת של בתיר | |Name=תחנת הרכבת של בתיר | ||
שורה 18: | שורה 18: | ||
|LastUpdate=05/09/2010 01:20:46 | |LastUpdate=05/09/2010 01:20:46 | ||
|WinId=633517545031686913 | |WinId=633517545031686913 | ||
- | | | + | |csrc=I14 |
}} | }} |
גרסה מתאריך 07:43, 28 בדצמבר 2010
תקציר
במקום שלטים של רכבת ישראל "בית"ר" (ראשי התיבות במקור) ומתקן מיתוג של רכבת ישראל היושב היכן שבעבר ישבה התחנה של בתיר מ1892. תמונה של הרכבת בתחנה: http://www.ynet.co.il/PicServer2/17112009/2306162/1146_ot.jpg
עם זאת, ניתן לראות את צינור המים המוליך מאמת המים של המעיין של בתיר, גבוה אל מעל לפסים על מנת להכניס מים לדוד הקיטור של קטרי הקיטור התורכיים והבריטיים. על צינור המים תבליט בריטי.
התחנה נהרסה בידי רכבת ישראל בעת סלילת הפסים החדשים, וכן גם הושמדו מתקן מילוי המים, המעביר והבריכה הבריטיים. המועצה לשימור אתרים דורשת כבר מספר שנים מרכבתישראל לשחזר את הדברים שנהרסו וגם כך להקים במקום נקודת מג"ב לשמירה על הפסים מפני הכפר, אך לשווא.
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:עמית הורן
תאריך עדכון: 05/09/2010 01:20:46
קישורים חיצוניים