תחנת אחיטוב והבאר

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 5: שורה 5:
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
|Name=תחנת אחיטוב והבאר
|Name=תחנת אחיטוב והבאר
-
|Description=זהירות!! באר עמוקה פתוחה!!
+
|Description=זהירות! באר עמוקה מכוסה חלקית.
-
 
+
תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם הראשונה בכדי להעמיס עצים כרותים לבניית המסילה לסיני ולהסקת הקטרים. בשנת 1937 נבנה בה בית התחנה הבריטי שנקרא על שם הכפר הסמוך קָאקוּן.
תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם הראשונה בכדי להעמיס עצים כרותים לבניית המסילה לסיני ולהסקת הקטרים. בשנת 1937 נבנה בה בית התחנה הבריטי שנקרא על שם הכפר הסמוך קָאקוּן.
שורה 13: שורה 12:
במקום מבני התחנה הבריטית ומספר מבנים תורכיים (מבנה ישראלי נמצא מצפון ומסומן בנפרד).
במקום מבני התחנה הבריטית ומספר מבנים תורכיים (מבנה ישראלי נמצא מצפון ומסומן בנפרד).
-
במקום משאבה של מקורות ובאר מבטון (כנראה לא במקום המסומן במפה?), בקוטר של כ-1.2 ובעמוק של יותר מ-5 מטרים. הבאר נמצאת בשדה בין המבנים, מספר מטרים מזרחה. הבאר לא מסומנת, קשה מאוד להבחין בה תו"כ הליכה בעשב ושולייה חלקים ומתפוררים, ונפילה/החלקה לתוכה מסוכנת מאוד (פנייה הוגשה לרכבת ישראל 29/12/14 , בוצע ביקור בשטח והליך הטיפול במפגע הבטיחותי החל).
+
במקום משאבה של מקורות (כנראה לא במקום המסומן במפה?), ובאר מבטון , בקוטר של כ-1.2 ובעמוק של יותר מ-5 מטרים. הבאר נמצאת בשדה בין המבנים, מספר מטרים מזרחה. הבאר לא מסומנת, קשה מאוד להבחין בה תו"כ הליכה בעשב ושולייה חלקים ומתפוררים, ונפילה/החלקה לתוכה מסוכנת מאוד (פנייה הוגשה לרכבת ישראל 29/12/14 , בוצע ביקור בשטח והליך הטיפול במפגע הבטיחותי החל). נכון ל-26/04/15 על פתח הבאר הונחה רשת בצורה מאולתרת ומעליה נמתח סרט סימון אדום ולבן.
ניתן להגיע לתחנה רק מהגדה המערבית של הואדיון שלאורך דרך העפר של המסילה, מכיוון החממות. לבאים מכיוון הכביש מדרום, מיד אחרי שאתם חולפים תחת קו המתח הגבוה פנו שמאלה בפנייה הראשונה ומיד תראות מימינכם את מבני התחנה לאורך כ50מ'.
ניתן להגיע לתחנה רק מהגדה המערבית של הואדיון שלאורך דרך העפר של המסילה, מכיוון החממות. לבאים מכיוון הכביש מדרום, מיד אחרי שאתם חולפים תחת קו המתח הגבוה פנו שמאלה בפנייה הראשונה ומיד תראות מימינכם את מבני התחנה לאורך כ50מ'.
שורה 25: שורה 24:
|Contributors=עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות
|Contributors=עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות
|csrc=SZ18
|csrc=SZ18
-
|LastUpdate=3/10/2015 10:51:06
+
|LastUpdate=4/26/2015 12:30:09
|WinId=633769602483214041
|WinId=633769602483214041
|LongDescription=
|LongDescription=
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה מתאריך 12:30, 26 באפריל 2015

עמק חפר-מבצר קאקון ונחל אלכסנדר 2.6.13 054 (Medium).jpg

   39 מ'

תקציר

זהירות! באר עמוקה מכוסה חלקית. תחנה זו היא תחנת הרכבת הוקמה בידי התורכים במלחמת העולם הראשונה בכדי להעמיס עצים כרותים לבניית המסילה לסיני ולהסקת הקטרים. בשנת 1937 נבנה בה בית התחנה הבריטי שנקרא על שם הכפר הסמוך קָאקוּן.

התחנה שימשה לפריקת צינורות למוביל הארצי שהונח בסמוך וננטשה סופית ב-1968.

במקום מבני התחנה הבריטית ומספר מבנים תורכיים (מבנה ישראלי נמצא מצפון ומסומן בנפרד).

במקום משאבה של מקורות (כנראה לא במקום המסומן במפה?), ובאר מבטון , בקוטר של כ-1.2 ובעמוק של יותר מ-5 מטרים. הבאר נמצאת בשדה בין המבנים, מספר מטרים מזרחה. הבאר לא מסומנת, קשה מאוד להבחין בה תו"כ הליכה בעשב ושולייה חלקים ומתפוררים, ונפילה/החלקה לתוכה מסוכנת מאוד (פנייה הוגשה לרכבת ישראל 29/12/14 , בוצע ביקור בשטח והליך הטיפול במפגע הבטיחותי החל). נכון ל-26/04/15 על פתח הבאר הונחה רשת בצורה מאולתרת ומעליה נמתח סרט סימון אדום ולבן.

ניתן להגיע לתחנה רק מהגדה המערבית של הואדיון שלאורך דרך העפר של המסילה, מכיוון החממות. לבאים מכיוון הכביש מדרום, מיד אחרי שאתם חולפים תחת קו המתח הגבוה פנו שמאלה בפנייה הראשונה ומיד תראות מימינכם את מבני התחנה לאורך כ50מ'.

ניתן להגיע גם ממזרח ברכב רגיל מכיוון הכביש הראשי בנקודת המפגש עם המסילה (לרדת בזהירות).

נ.צ. בGPS

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב פרטי
מקור:עמית הורן, Guygo06, Eitanh53, היסטוריה על המפה, Golanga, חיים שדות
תאריך עדכון: 4/26/2015 12:30:09

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים