תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר
מתוך עמוד ענן
(שם:תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר. תיאור:תחנה זו שימשה כתחנה לרכבת הטורקית שתוכננה לעזור במתקפה על תעלת סואץ. מכאן יצאו מסילות: 1.דרומה, דרך) |
(שם:תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר. תיאור:תחנה זו שימשה כצומת דרכים לרכבת הטורקית אשר הגיעה מלבנון דרך פלסטינה (ישראל) למיצרים 1.דרומה, דרך נ) |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
|Lat=31.245535118542 | |Lat=31.245535118542 | ||
|Height=278 | |Height=278 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=No |
|Name=תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר | |Name=תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר | ||
- | |Description=תחנה זו שימשה | + | |Description=תחנה זו שימשה כצומת דרכים לרכבת הטורקית אשר הגיעה מלבנון דרך פלסטינה (ישראל) למיצרים |
- | + | ||
- | 1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה המסילה מחוסר כדאיות ומכיוון שכל | + | 1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה המסילה מחוסר כדאיות ומכיוון שכל הדשרים שמצפון ודרום היו מפוצצים (ולכן רכבת ישראל מעולם לא הגיעה לתחנה הזו). |
2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927. | 2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927. | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
לצד הקטר מופיע בית הנתיבות ועליו שלט אבן בערבית ביר סבע. בבית זה גר בזמנו מושל הבריטי של האזור, כאן ישב גדוד הרגליים הקל המצרי, בית דפוס ואפילו יחידת המודיעין 8200 | לצד הקטר מופיע בית הנתיבות ועליו שלט אבן בערבית ביר סבע. בבית זה גר בזמנו מושל הבריטי של האזור, כאן ישב גדוד הרגליים הקל המצרי, בית דפוס ואפילו יחידת המודיעין 8200 | ||
בביתו של מנהל התחנה יש היום מוזיאון קטנטן בתשלום | בביתו של מנהל התחנה יש היום מוזיאון קטנטן בתשלום | ||
- | |images=DSC 0593 Turkish steam locomotive in Beersheva 2013.jpg,מועצה כחול.JPG | + | |images=DSC 0593 Turkish steam locomotive in Beersheva 2013.jpg,מועצה כחול.JPG, |
|Accessibility=הכל | |Accessibility=הכל | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה, חוגי סיירות, ליאו, שלו יצחק | + | |Contributors=מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה, חוגי סיירות, ליאו, שלו יצחק, אפרת קבלן |
- | |csrc= | + | |csrc=SZ17 |
- | |LastUpdate=2/ | + | |LastUpdate=2/4/2024 14:58:32 |
|WinId=633460367024247179 | |WinId=633460367024247179 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 14:58, 4 בפברואר 2024
תקציר
תחנה זו שימשה כצומת דרכים לרכבת הטורקית אשר הגיעה מלבנון דרך פלסטינה (ישראל) למיצרים
1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה המסילה מחוסר כדאיות ומכיוון שכל הדשרים שמצפון ודרום היו מפוצצים (ולכן רכבת ישראל מעולם לא הגיעה לתחנה הזו). 2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927.
התחנה הוכרזה כאתר לאומי ונמצאת בהליך לשימור ושיקום.
לתחנה הובא קטר קיטור מקורי מטורקיה לתצוגה במקום.
לצד הקטר מופיע בית הנתיבות ועליו שלט אבן בערבית ביר סבע. בבית זה גר בזמנו מושל הבריטי של האזור, כאן ישב גדוד הרגליים הקל המצרי, בית דפוס ואפילו יחידת המודיעין 8200
בביתו של מנהל התחנה יש היום מוזיאון קטנטן בתשלום
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה, חוגי סיירות, ליאו, שלו יצחק, אפרת קבלן
תאריך עדכון: 2/4/2024 14:58:32
קישורים חיצוניים