פארק המסילה ירושלים
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
חוגי סיירות (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 6: | שורה 6: | ||
|Name=פארק המסילה ירושלים | |Name=פארק המסילה ירושלים | ||
|Description=פארק המסילה בירושלים נבנה על שרידי הרכבת מתחנת מלחה ועד התחנה סמוך לתיאטרון החאן. | |Description=פארק המסילה בירושלים נבנה על שרידי הרכבת מתחנת מלחה ועד התחנה סמוך לתיאטרון החאן. | ||
- | הפארק משמר את המסילה המקורית עליה הונחו אריחים דמויי עץ ולצידה נוספו מסלול אופניים ופינות ישיבה מטופחות | + | הפארק משמר את המסילה המקורית עליה הונחו אריחים דמויי עץ ולצידה נוספו מסלול אופניים ופינות ישיבה מטופחות. |
+ | לאורך הפארק פזורים עשרות עמודים עם תמונות ישנות של הרכבת והמון מידע מעניין על הרכבת. | ||
|LongDescription=הפארק הוקם לאחר שהמסילה הפסיקה לשמש לפעילות הרכבת ב-1998. פעילות הרכבת חודשה ב2005 עד לתחנת מלחה. לאחר מספר שנים של הזנחה, וכתוצאה ממאבק תושבי השכונות הסמוכות הוקם הפאר המשמש את תושבי ירושלים ומהווה גשר בין שכונות דרום העיר. | |LongDescription=הפארק הוקם לאחר שהמסילה הפסיקה לשמש לפעילות הרכבת ב-1998. פעילות הרכבת חודשה ב2005 עד לתחנת מלחה. לאחר מספר שנים של הזנחה, וכתוצאה ממאבק תושבי השכונות הסמוכות הוקם הפאר המשמש את תושבי ירושלים ומהווה גשר בין שכונות דרום העיר. | ||
- | באופן רשמי שטח הפארק שייך עדיין לרכבת ישראל, אך הסיכוי שהמסילה תשוקם - קלוש ביותר. | + | באופן רשמי שטח הפארק שייך עדיין לרכבת ישראל, אך הסיכוי שהמסילה תשוקם - קלוש ביותר. |
+ | |||
|images=SAM 0309.JPG, | |images=SAM 0309.JPG, | ||
|Accessibility=הכל | |Accessibility=הכל | ||
- | |Contributors=מיכל הרלב, -נתנאל- | + | |PointType=אתר היסטורי |
+ | |Contributors=מיכל הרלב, -נתנאל-, חוגי סיירות | ||
|csrc=IZ15 | |csrc=IZ15 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=5/1/2016 16:38:48 |
|WinId=635603660515515513 | |WinId=635603660515515513 | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 16:38, 1 במאי 2016
תקציר
פארק המסילה בירושלים נבנה על שרידי הרכבת מתחנת מלחה ועד התחנה סמוך לתיאטרון החאן.
הפארק משמר את המסילה המקורית עליה הונחו אריחים דמויי עץ ולצידה נוספו מסלול אופניים ופינות ישיבה מטופחות.
לאורך הפארק פזורים עשרות עמודים עם תמונות ישנות של הרכבת והמון מידע מעניין על הרכבת.
הרחבה
הפארק הוקם לאחר שהמסילה הפסיקה לשמש לפעילות הרכבת ב-1998. פעילות הרכבת חודשה ב2005 עד לתחנת מלחה. לאחר מספר שנים של הזנחה, וכתוצאה ממאבק תושבי השכונות הסמוכות הוקם הפאר המשמש את תושבי ירושלים ומהווה גשר בין שכונות דרום העיר.
באופן רשמי שטח הפארק שייך עדיין לרכבת ישראל, אך הסיכוי שהמסילה תשוקם - קלוש ביותר.
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:מיכל הרלב, -נתנאל-, חוגי סיירות
תאריך עדכון: 5/1/2016 16:38:48
קישורים חיצוניים