תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן. תיאור:כאן לא (!!!) תוקם תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן. ההפקה תוכננה להתבצע על ידי חימום שכבת קירטון ב)
 
(גרסת ביניים אחת אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=34.9411301239777
+
|Lon=34.941130123978
-
|Lat=31.691109326114812
+
|Lat=31.691109326115
|Height=239
|Height=239
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
|Name=תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן
|Name=תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן
-
|Description=כאן לא תוקם תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן.
+
|Description=כאן לא (!!!) תוקם תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן.
ההפקה תוכננה להתבצע על ידי חימום שכבת קירטון ביטומני (שבטעות מכונה "פצלי שמן") בעומק של כ- 300 מ' מתחת לפני השטח. חימום הביטומן יביא לפירוק חלקי של רכיבי הביטומן (פירוליזה) והפכתם לנוזל וגז. רכיבים אלו ישאבו דרך קידוח ויעברו תהליך שיהפוך אותם לדלק פחמימני (נפט וגפ"ם). הגופים הירוקים וגופים ממשלתיים מתנגדים לפרוייקט מחשש לפגיעה בערך האקולוגי והתיירותי של האזור ומחשש לזיהום קרקע, אוויר ומי תהום. כיום קיים ויכוח לגבי הסיכון הקיים בתהליך זה.
ההפקה תוכננה להתבצע על ידי חימום שכבת קירטון ביטומני (שבטעות מכונה "פצלי שמן") בעומק של כ- 300 מ' מתחת לפני השטח. חימום הביטומן יביא לפירוק חלקי של רכיבי הביטומן (פירוליזה) והפכתם לנוזל וגז. רכיבים אלו ישאבו דרך קידוח ויעברו תהליך שיהפוך אותם לדלק פחמימני (נפט וגפ"ם). הגופים הירוקים וגופים ממשלתיים מתנגדים לפרוייקט מחשש לפגיעה בערך האקולוגי והתיירותי של האזור ומחשש לזיהום קרקע, אוויר ומי תהום. כיום קיים ויכוח לגבי הסיכון הקיים בתהליך זה.
-
הגופים הירוקים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות מתריעים כי קיימת סכנה לזיהום  קרקע ומי תהום כתוצאה מדליפת רכיבים רעילים מאזור החימום. לעומתם עומדים שורה של מומחים שנשכרו מטעם חברת IEI (הזכיינית) וטוענים כי אין סיכוי לפגיעה בסביבה.
+
הגופים הירוקים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות מתריעים כי קיימת סכנה לזיהום  קרקע ומי תהום כתוצאה מדליפת רכיבים רעילים מאזור החימום. לעומתם עומדים שורה של מומחים הטוענים כי אין סיכוי לפגיעה בסביבה.
-
עם זאת, גם ללא סכנה לזיהום מי תהום וקרקעות, פרוייקט זה עשוי לפגוע פגיעה אנושה באופיו של האזור, שכן, קיום הפרוייקט כרוך בהקמת צירי גישה וקווי תשתיות למתקנים שיפוזרו בשלב הסופי בכל שטח הזיכיון המשתרע על כ- 283 קמ"ר (!!) בחבל עדולם. שטח עצום בגודלו המהווה רצף אקולוגי נדיר (במיוחד בארץ). בשטח, לא מעט יישובים, פעילות חקלאית  ואתרים היסטוריים.
+
עם זאת, גם ללא סכנה לזיהום מי תהום וקרקעות, פרוייקט זה עשוי לפגוע פגיעה אנושה באופיו של האזור, שכן, קיום הפרוייקט כרוך בהקמת צירי גישה.  
-
גם משרד התיירות מתנגד לפרוייקט מאחר והוא פועל מזה זמן להכרזה על האזור כאתר מרשת עולמי.
+
|images=
 +
|Accessibility=הכל
 +
|PointType=היסטוריה - אחר
 +
|Contributors=חובב אפלולית, יובל ברטוב, שלומי ג.
 +
|csrc=SZ17
 +
|LastUpdate=12/27/2014 11:01:58
 +
|WinId=634746140669985332
|LongDescription=הצלחה של השלב הניסיוני הייתה מאפשרת לזכיינית להוכיח "תגלית" ותאפשר לה להתחיל בהפקה ומיצוי של כל שטח הזיכיון.
|LongDescription=הצלחה של השלב הניסיוני הייתה מאפשרת לזכיינית להוכיח "תגלית" ותאפשר לה להתחיל בהפקה ומיצוי של כל שטח הזיכיון.
בין הסוגיות הנתונות לוויכוח נמצאות השאלות איך וכיצד יש לנטר את התהליך הניסיוני כדי לבדוק את המסוכנות שלו לסביבה. מה משך הזמן הדרוש לביצוע הניטור, מי הגורם שינהל את הניטור ומי הגורם שיחליט מהי רמת המסוכנות הסביבתית של הפרויקט.
בין הסוגיות הנתונות לוויכוח נמצאות השאלות איך וכיצד יש לנטר את התהליך הניסיוני כדי לבדוק את המסוכנות שלו לסביבה. מה משך הזמן הדרוש לביצוע הניטור, מי הגורם שינהל את הניטור ומי הגורם שיחליט מהי רמת המסוכנות הסביבתית של הפרויקט.
הזכיינית נהנית מתמיכה כלכלית רחבה של חברה אמריקאית שעומדת מאחוריה. ובארץ היא נהנית מתמיכה רחבה של משרד האנרגיה והתשתיות.
הזכיינית נהנית מתמיכה כלכלית רחבה של חברה אמריקאית שעומדת מאחוריה. ובארץ היא נהנית מתמיכה רחבה של משרד האנרגיה והתשתיות.
-
|Accessibility=הכל
+
|ExtLinks=http://magazine.isees.org.il/ArticlePage.aspx?ArticleId
-
|PointType=none
+
-
|ExtLinks=http://magazine.isees.org.il/ArticlePage.aspx?ArticleId=54
+
-
 
+
-
קישור לתמונת הדמיה של המתקן
+
-
 
+
-
http://www.industry.co.il/_uploads/extraimg/%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%941(4).jpg
+
-
|Contributors=חובב אפלולית
+
-
|csrc=SZ17
+
-
|LastUpdate=10/20/2014 08:21:58
+
-
|WinId=634746140669985332
+
-
|images=
+
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 11:01, 27 בדצמבר 2014

   239 מ'

תקציר

כאן לא (!!!) תוקם תחנה נסיונית להפקת דלק מפצלי שמן.

ההפקה תוכננה להתבצע על ידי חימום שכבת קירטון ביטומני (שבטעות מכונה "פצלי שמן") בעומק של כ- 300 מ' מתחת לפני השטח. חימום הביטומן יביא לפירוק חלקי של רכיבי הביטומן (פירוליזה) והפכתם לנוזל וגז. רכיבים אלו ישאבו דרך קידוח ויעברו תהליך שיהפוך אותם לדלק פחמימני (נפט וגפ"ם). הגופים הירוקים וגופים ממשלתיים מתנגדים לפרוייקט מחשש לפגיעה בערך האקולוגי והתיירותי של האזור ומחשש לזיהום קרקע, אוויר ומי תהום. כיום קיים ויכוח לגבי הסיכון הקיים בתהליך זה.

הגופים הירוקים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות מתריעים כי קיימת סכנה לזיהום קרקע ומי תהום כתוצאה מדליפת רכיבים רעילים מאזור החימום. לעומתם עומדים שורה של מומחים הטוענים כי אין סיכוי לפגיעה בסביבה.

עם זאת, גם ללא סכנה לזיהום מי תהום וקרקעות, פרוייקט זה עשוי לפגוע פגיעה אנושה באופיו של האזור, שכן, קיום הפרוייקט כרוך בהקמת צירי גישה.

הרחבה

הצלחה של השלב הניסיוני הייתה מאפשרת לזכיינית להוכיח "תגלית" ותאפשר לה להתחיל בהפקה ומיצוי של כל שטח הזיכיון. בין הסוגיות הנתונות לוויכוח נמצאות השאלות איך וכיצד יש לנטר את התהליך הניסיוני כדי לבדוק את המסוכנות שלו לסביבה. מה משך הזמן הדרוש לביצוע הניטור, מי הגורם שינהל את הניטור ומי הגורם שיחליט מהי רמת המסוכנות הסביבתית של הפרויקט.

הזכיינית נהנית מתמיכה כלכלית רחבה של חברה אמריקאית שעומדת מאחוריה. ובארץ היא נהנית מתמיכה רחבה של משרד האנרגיה והתשתיות.

סיווג: היסטוריה - אחר
נגישות: הכל
מקור:חובב אפלולית, יובל ברטוב, שלומי ג.
תאריך עדכון: 12/27/2014 11:01:58

קישורים חיצוניים

http://magazine.isees.org.il/ArticlePage.aspx?ArticleId





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים