מנהרת הרכבת הטורקית בראמין - כניסה מצפון

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:מנהרת הרכבת הטורקית בראמין - כניסה מצפון. תיאור:המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של 'רכבת העמק' .מעפולה נסללה מסילה היורדת דרומה לעב)
 
(8 גרסאות ביניים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.1485845161069
+
|Lon=35.148444771767
-
|Lat=32.3245499977522
+
|Lat=32.325372597976
-
|Height=431
+
|Height=413
-
|MeasuredByGPS=No
+
|MeasuredByGPS=Yes
-
|Name=מנהרת הרכבת הטורקית
+
|Name=מנהרת הרכבת הטורקית בראמין - כניסה מצפון
-
|Description=המנהרה של הרכבת התורכית .שנחצבה ב-1915 חיברה את קו הרכבת משכם לשפלה אל הרכבת מעפולה לג'נין (סעיף של רכבת העמק). הרכבת הגיעה לפיצול במסילה בתחנת סבסטיה, וממנה הקו שהמשיך צפונה עלה במתינות אל המנהרה והמשיך מכאן צפונה כמעט על תוואי כביש 60 לעפולה. אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת קבוצה גדולה ונשקים ארוכים. המנהרה פתוחה למעבר מקצה לקצה ברכב 4X4 בחורף. וברכב גבוה מאוד בקיץ. מהצד השני מתחברים לכביש הסלול בין הכפרים מצפון לרכס (אפשר לנסוע גם לסנור..) פתח המנהרה בנוי בלבנים וכן קירותיה המצופים לבנים. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. המנהרה חוצה מצפון לדרום את רכס חומש. ניתן להגיע ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה.
+
|Description=המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של 'רכבת העמק' .מעפולה נסללה מסילה היורדת דרומה לעבר ג'נין והלאה דרך עמקי דותן וסאנור,חצתה את 'רכס חומש' עד למפגש ב'מחטת מסעודיה' (סבסטיה) עם קו הרכבת שחיבר את שכם עם טול כרם שם השתלבה בקו המסילה חיפה-חדרה-לוד. מתחנת סבסטיה המשיך התוואי צפונה במתינות אל המנהרה שנחצבה בסלעי הגיר של 'רכס חומש' וזאת מאחר ולא ניתן היה לסלול מסילה פתוחה עקב חומת הרכס שסגרה כל אפשרות אחרת למעבר.אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת תיאום עם הצבא. המנהרה פתוחה למעבר הן בחורף ברכב 4X4 ורכב גבוה בקיץ. פתח המנהרה ודפנותיה בנוים לבנים מסותתות היטב. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. ניתן להגיע למנהרה ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה. מהיציאה הצפונית של המנהרה ממשיך התוואי לעבר כביש הגישה לכפרי עמק סאנור (ולכביש 60).
-
|images=Ramin1.JPG,Ramin2.JPG,Ramin3.JPG,  
+
הרחבה על יוזמת הקמת מסילת הברזל ניתן לקרוא בספר 'מאז ועד הנה' שנכתב ע'י ברוך קטינקא,מהנדס הרכבות ומנהל מערך הרכבות בא'י של השלטון העות'מאני בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.
-
|Contributors=Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac
+
|images=Ramin1.JPG,Ramin2.JPG,Ramin3.JPG,IMG 7825.JPG,IMG 7837.JPG,קטר יוצא ממנהרת רמין.jpg,קטר יוצא ממנהרת רמין.jpg,כניסה מצפון.jpeg
-
|csrc=I14
+
|Accessibility=
-
|LastUpdate=4/8/2013 05:44:07
+
|PointType=אתר היסטורי
 +
|Contributors=Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac, Gal.homesh, דורית ב, דודאר
 +
|csrc=mobile
 +
|LastUpdate=11/17/2020 12:12:16
|WinId=633459124614563968
|WinId=633459124614563968
|LongDescription=
|LongDescription=
-
|Accessibility=
 
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 12:12, 17 בנובמבר 2020

Ramin1.JPG

   413 מ'

תקציר

המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של 'רכבת העמק' .מעפולה נסללה מסילה היורדת דרומה לעבר ג'נין והלאה דרך עמקי דותן וסאנור,חצתה את 'רכס חומש' עד למפגש ב'מחטת מסעודיה' (סבסטיה) עם קו הרכבת שחיבר את שכם עם טול כרם שם השתלבה בקו המסילה חיפה-חדרה-לוד. מתחנת סבסטיה המשיך התוואי צפונה במתינות אל המנהרה שנחצבה בסלעי הגיר של 'רכס חומש' וזאת מאחר ולא ניתן היה לסלול מסילה פתוחה עקב חומת הרכס שסגרה כל אפשרות אחרת למעבר.אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת תיאום עם הצבא. המנהרה פתוחה למעבר הן בחורף ברכב 4X4 ורכב גבוה בקיץ. פתח המנהרה ודפנותיה בנוים לבנים מסותתות היטב. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. ניתן להגיע למנהרה ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה. מהיציאה הצפונית של המנהרה ממשיך התוואי לעבר כביש הגישה לכפרי עמק סאנור (ולכביש 60). הרחבה על יוזמת הקמת מסילת הברזל ניתן לקרוא בספר 'מאז ועד הנה' שנכתב ע'י ברוך קטינקא,מהנדס הרכבות ומנהל מערך הרכבות בא'י של השלטון העות'מאני בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac, Gal.homesh, דורית ב, דודאר
תאריך עדכון: 11/17/2020 12:12:16

קישורים חיצוניים

Ramin2.JPGRamin3.JPG



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים