מנהרת הרכבת הטורקית בראמין - כניסה מצפון

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:מנהרת הרכבת הטורקית בראמין - כניסה מצפון. תיאור:המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של 'רכבת העמק' .מעפולה נסללה מסילה היורדת דרומה לעב)
 
(17 גרסאות ביניים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.1479154688886
+
|Lon=35.148444771767
-
|Lat=32.3241703663092
+
|Lat=32.325372597976
-
|Height=425
+
|Height=413
-
|MeasuredByGPS=No
+
|MeasuredByGPS=Yes
-
|Name=מינהרת הרכבת הטורכית
+
|Name=מנהרת הרכבת הטורקית בראמין - כניסה מצפון
-
|Description=מינהרה באורך 200 מטר, שימשה במסילת הרכבת הטורכית בקטע ג'נין-סבסטיה.
+
|Description=המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של 'רכבת העמק' .מעפולה נסללה מסילה היורדת דרומה לעבר ג'נין והלאה דרך עמקי דותן וסאנור,חצתה את 'רכס חומש' עד למפגש ב'מחטת מסעודיה' (סבסטיה) עם קו הרכבת שחיבר את שכם עם טול כרם שם השתלבה בקו המסילה חיפה-חדרה-לוד. מתחנת סבסטיה המשיך התוואי צפונה במתינות אל המנהרה שנחצבה בסלעי הגיר של 'רכס חומש' וזאת מאחר ולא ניתן היה לסלול מסילה פתוחה עקב חומת הרכס שסגרה כל אפשרות אחרת למעבר.אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת תיאום עם הצבא. המנהרה פתוחה למעבר הן בחורף ברכב 4X4  ורכב גבוה בקיץ. פתח המנהרה ודפנותיה בנוים לבנים מסותתות היטב. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. ניתן להגיע למנהרה ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה. מהיציאה הצפונית של המנהרה ממשיך התוואי לעבר כביש הגישה לכפרי עמק סאנור (ולכביש 60).
-
 
+
הרחבה על יוזמת הקמת מסילת הברזל ניתן לקרוא בספר 'מאז ועד הנה' שנכתב ע'י ברוך קטינקא,מהנדס הרכבות ומנהל מערך הרכבות בא'י של השלטון העות'מאני בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.
-
המינהרה פתוחה וניתן לעבור דרכה.
+
|images=Ramin1.JPG,Ramin2.JPG,Ramin3.JPG,IMG 7825.JPG,IMG 7837.JPG,קטר יוצא ממנהרת רמין.jpg,קטר יוצא ממנהרת רמין.jpg,כניסה מצפון.jpeg
-
|LongDescription=
+
|Accessibility=
|Accessibility=
-
|PointType=צל / מחסה
+
|PointType=אתר היסטורי
-
|images=
+
|Contributors=Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac, Gal.homesh, דורית ב, דודאר
-
|ExtLinks=
+
|csrc=mobile
-
|Contributors=djordan
+
|LastUpdate=11/17/2020 12:12:16
-
|LastUpdate=05/09/2008 08:47:42
+
|WinId=633459124614563968
|WinId=633459124614563968
-
|Csrc=
+
|LongDescription=
 +
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 12:12, 17 בנובמבר 2020

   413 מ'

תקציר

המנהרה שנחצבה בתחילת 1915 שימשה כשלוחה של 'רכבת העמק' .מעפולה נסללה מסילה היורדת דרומה לעבר ג'נין והלאה דרך עמקי דותן וסאנור,חצתה את 'רכס חומש' עד למפגש ב'מחטת מסעודיה' (סבסטיה) עם קו הרכבת שחיבר את שכם עם טול כרם שם השתלבה בקו המסילה חיפה-חדרה-לוד. מתחנת סבסטיה המשיך התוואי צפונה במתינות אל המנהרה שנחצבה בסלעי הגיר של 'רכס חומש' וזאת מאחר ולא ניתן היה לסלול מסילה פתוחה עקב חומת הרכס שסגרה כל אפשרות אחרת למעבר.אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת תיאום עם הצבא. המנהרה פתוחה למעבר הן בחורף ברכב 4X4 ורכב גבוה בקיץ. פתח המנהרה ודפנותיה בנוים לבנים מסותתות היטב. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. ניתן להגיע למנהרה ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה. מהיציאה הצפונית של המנהרה ממשיך התוואי לעבר כביש הגישה לכפרי עמק סאנור (ולכביש 60). הרחבה על יוזמת הקמת מסילת הברזל ניתן לקרוא בספר 'מאז ועד הנה' שנכתב ע'י ברוך קטינקא,מהנדס הרכבות ומנהל מערך הרכבות בא'י של השלטון העות'מאני בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac, Gal.homesh, דורית ב, דודאר
תאריך עדכון: 11/17/2020 12:12:16

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים