ח'רבת תבנה
מתוך עמוד ענן
(גרסת ביניים אחת אינה מוצגת) | |||
שורה 7: | שורה 7: | ||
|Description=מצודה גדולה מהתקופה הישראלית – תקופת הברזל. במקום קירות ושרידי קירות שהשתמרו לגובה של עד כמטר וחצי. ליד הקירות מספר מבנים מאוחרים יותר. כמה מאות מטרים דרומה תצפית יפה על מחצבת עציונה. | |Description=מצודה גדולה מהתקופה הישראלית – תקופת הברזל. במקום קירות ושרידי קירות שהשתמרו לגובה של עד כמטר וחצי. ליד הקירות מספר מבנים מאוחרים יותר. כמה מאות מטרים דרומה תצפית יפה על מחצבת עציונה. | ||
יש המזהים את החורבה עם תמנתה המקראית מסיפור יהודה ותמר, בעוד שתמנתה של סיפור שמשון והאישה הפלשתית מזוהה בתל בטש הסמוך לטל שחר, שגם לידו חורבה קטנה בשם ח'רבת תבנה. | יש המזהים את החורבה עם תמנתה המקראית מסיפור יהודה ותמר, בעוד שתמנתה של סיפור שמשון והאישה הפלשתית מזוהה בתל בטש הסמוך לטל שחר, שגם לידו חורבה קטנה בשם ח'רבת תבנה. | ||
- | כבר חז"ל נחלקו בשאלה האם תמנתה של יהודה ותמר היא אותה תמנתה של שמשון ותמנתה שנזכרת בספר יהושע לצד עקרון (מסכת סוטה - תוספתא, ירושלמי, בבלי). בעוד שחכם אחד טען כי המדובר באותו יישוב, חכם אחר טען שמדובר בשני יישובים שונים, כיוון שלגבי יהודה ותמר שישבו בחבל עדולם, צוין במקרא כי עלו לתמנתה (מתאים למיקום זה הגבוה יותר), בעוד שלגבי שמשון שישב בצרעה, צוין כי ירד לתמנתה (מתאים לתל בטש שבשפלה). | + | כבר חז"ל נחלקו בשאלה האם תמנתה של יהודה ותמר היא אותה תמנתה של שמשון ותמנתה שנזכרת בספר יהושע לצד עקרון (מסכת סוטה - תוספתא, ירושלמי, בבלי). בעוד שחכם אחד טען כי המדובר באותו יישוב, חכם אחר טען שמדובר בשני יישובים שונים, כיוון שלגבי יהודה ותמר שישבו בחבל עדולם, צוין במקרא כי עלו לתמנתה (מתאים למיקום זה הגבוה יותר), בעוד שלגבי שמשון שישב בצרעה, צוין כי ירד לתמנתה (מתאים לתל בטש שבשפלה).החרבה הנוכחית מתאימה יותר לאיזור רעיית צאן, ובו גם עיזים["אנכי אשלח גדי עיזים מן הצאן"]בחורשים בין הסלעים,שהם יובלי נחל האלה,אותו איזור, עבור מי שגר בעדולם, מאשר תמנה שבחרבת בטש שבמישור נחל שורק המערבי[שהוא איזור אחר][זאב שפ] |
|images=חרבתתבנה.JPG,,2018.10.13-144821.015.android.jpg,2018.10.13-145046.120.android.jpg,2018.10.13-145101.365.android.jpg | |images=חרבתתבנה.JPG,,2018.10.13-144821.015.android.jpg,2018.10.13-145046.120.android.jpg,2018.10.13-145101.365.android.jpg | ||
+ | |Accessibility=רכב שטח | ||
|PointType=מצודה | |PointType=מצודה | ||
- | |Contributors=עמית הורן, Marikriber, עמיאור, בןב, אסף י-ם | + | |Contributors=עמית הורן, Marikriber, עמיאור, בןב, אסף י-ם, זאב שפירא |
|csrc=I14 | |csrc=I14 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=11/19/2024 12:53:06 |
|WinId=633528563347170084 | |WinId=633528563347170084 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 12:53, 19 בנובמבר 2024
תקציר
[[Description::מצודה גדולה מהתקופה הישראלית – תקופת הברזל. במקום קירות ושרידי קירות שהשתמרו לגובה של עד כמטר וחצי. ליד הקירות מספר מבנים מאוחרים יותר. כמה מאות מטרים דרומה תצפית יפה על מחצבת עציונה.
יש המזהים את החורבה עם תמנתה המקראית מסיפור יהודה ותמר, בעוד שתמנתה של סיפור שמשון והאישה הפלשתית מזוהה בתל בטש הסמוך לטל שחר, שגם לידו חורבה קטנה בשם ח'רבת תבנה.
כבר חז"ל נחלקו בשאלה האם תמנתה של יהודה ותמר היא אותה תמנתה של שמשון ותמנתה שנזכרת בספר יהושע לצד עקרון (מסכת סוטה - תוספתא, ירושלמי, בבלי). בעוד שחכם אחד טען כי המדובר באותו יישוב, חכם אחר טען שמדובר בשני יישובים שונים, כיוון שלגבי יהודה ותמר שישבו בחבל עדולם, צוין במקרא כי עלו לתמנתה (מתאים למיקום זה הגבוה יותר), בעוד שלגבי שמשון שישב בצרעה, צוין כי ירד לתמנתה (מתאים לתל בטש שבשפלה).החרבה הנוכחית מתאימה יותר לאיזור רעיית צאן, ובו גם עיזים["אנכי אשלח גדי עיזים מן הצאן"]בחורשים בין הסלעים,שהם יובלי נחל האלה,אותו איזור, עבור מי שגר בעדולם, מאשר תמנה שבחרבת בטש שבמישור נחל שורק המערבי[שהוא איזור אחר][זאב שפ]]]
הרחבה
סיווג: מצודה
נגישות: רכב שטח
מקור:עמית הורן, Marikriber, עמיאור, בןב, אסף י-ם, זאב שפירא
תאריך עדכון: 11/19/2024 12:53:06
קישורים חיצוניים