מנהרת הרכבת הטורקית

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 6: שורה 6:
|Name=מנהרת הרכבת הטורקית
|Name=מנהרת הרכבת הטורקית
|Description=המנהרה של הרכבת התורכית .שנחצבה בתחילת 1915 חיברה את קו הרכבת משכם לשפלה אל הרכבת מעפולה לג'נין (סעיף של רכבת העמק). הרכבת הגיעה לפיצול במסילה בתחנת סבסטיה, וממנה הקו שהמשיך צפונה עלה במתינות אל המנהרה והמשיך מכאן צפונה כמעט על תוואי כביש 60 לעפולה. אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת קבוצה גדולה ונשקים ארוכים. המנהרה פתוחה למעבר מקצה לקצה ברכב 4X4 בחורף. וברכב גבוה מאוד בקיץ. מהצד השני מתחברים לכביש הסלול בין הכפרים מצפון לרכס (אפשר לנסוע גם לסנור..) פתח המנהרה בנוי בלבנים וכן קירותיה המצופים לבנים. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. המנהרה חוצה מצפון לדרום את רכס חומש. ניתן להגיע ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה.
|Description=המנהרה של הרכבת התורכית .שנחצבה בתחילת 1915 חיברה את קו הרכבת משכם לשפלה אל הרכבת מעפולה לג'נין (סעיף של רכבת העמק). הרכבת הגיעה לפיצול במסילה בתחנת סבסטיה, וממנה הקו שהמשיך צפונה עלה במתינות אל המנהרה והמשיך מכאן צפונה כמעט על תוואי כביש 60 לעפולה. אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת קבוצה גדולה ונשקים ארוכים. המנהרה פתוחה למעבר מקצה לקצה ברכב 4X4 בחורף. וברכב גבוה מאוד בקיץ. מהצד השני מתחברים לכביש הסלול בין הכפרים מצפון לרכס (אפשר לנסוע גם לסנור..) פתח המנהרה בנוי בלבנים וכן קירותיה המצופים לבנים. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. המנהרה חוצה מצפון לדרום את רכס חומש. ניתן להגיע ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה.
-
|images=Ramin1.JPG,Ramin2.JPG,Ramin3.JPG,IMG 7825.JPG,  
+
|images=Ramin1.JPG,Ramin2.JPG,Ramin3.JPG,IMG 7825.JPG,IMG 7837.JPG,  
|PointType=אתר היסטורי
|PointType=אתר היסטורי
|Contributors=Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac
|Contributors=Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac
|csrc=I14
|csrc=I14
-
|LastUpdate=5/25/2013 21:14:27
+
|LastUpdate=5/25/2013 21:15:47
|WinId=633459124614563968
|WinId=633459124614563968
|LongDescription=
|LongDescription=

גרסה מתאריך 21:15, 25 במאי 2013

Ramin1.JPG

   431 מ'

תקציר

המנהרה של הרכבת התורכית .שנחצבה בתחילת 1915 חיברה את קו הרכבת משכם לשפלה אל הרכבת מעפולה לג'נין (סעיף של רכבת העמק). הרכבת הגיעה לפיצול במסילה בתחנת סבסטיה, וממנה הקו שהמשיך צפונה עלה במתינות אל המנהרה והמשיך מכאן צפונה כמעט על תוואי כביש 60 לעפולה. אורך המנהרה כ-210 מ' וההגעה אליה מחייבת קבוצה גדולה ונשקים ארוכים. המנהרה פתוחה למעבר מקצה לקצה ברכב 4X4 בחורף. וברכב גבוה מאוד בקיץ. מהצד השני מתחברים לכביש הסלול בין הכפרים מצפון לרכס (אפשר לנסוע גם לסנור..) פתח המנהרה בנוי בלבנים וכן קירותיה המצופים לבנים. לאורך המנהרה, בצידה המערבי, שלושה כוכים חצובים ומדופנים בגודל 2.5X1.5 מ'. המנהרה חוצה מצפון לדרום את רכס חומש. ניתן להגיע ברכב דרך ציר המסילה מתחנת סבסטיה (ארוך) או מצומת הכניסה לבאזריה בכוון צפון מערב על קו הרכס. הכניסה ממש בצומת הכניסה לבזריה רואים את הכניסה במבתר גדול וברור של תוואי המסילה.

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות:
מקור:Djordan, עמית הורן, עזריה שטראוס, Nklein, מאיר רוטר, Israelnac
תאריך עדכון: 5/25/2013 21:15:47

קישורים חיצוניים

Ramin2.JPGRamin3.JPGIMG 7825.JPG



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים