תחנת נחל שורק
מתוך עמוד ענן
מ (תיקון נ.צ.) |
|||
שורה 11: | שורה 11: | ||
ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. | ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ. | ||
- | במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. | + | במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש. |
- | + | ||
- | + | ||
|PointType=מבנה | |PointType=מבנה | ||
- | |||
- | |||
|Contributors=עמית הורן | |Contributors=עמית הורן | ||
- | |||
- | |||
|csrc=I14 | |csrc=I14 | ||
+ | |LastUpdate=5/5/2011 19:45:46 | ||
+ | |WinId=633576077708466414 | ||
+ | |LongDescription= | ||
+ | |Accessibility= | ||
+ | |ExtLinks= | ||
+ | |images= | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 19:45, 5 במאי 2011
תקציר
תחנת הרכבת שהוקמה במלחמת העולם הראשונה, ב1915, בידי התורכים היא מבנה בן שתי קומות, רומנטי (אהוב על זוגות), ויש בו עצי תאנה נפלאים.
התחנה נקראה גם תחנת ואדי צראר כשמו של הקטע הסמוך של נחל שורק ושימשה כפיצול לכיוון באר שבע על מנת להעביר אספקה לחזית מול הבריטים.
ב13.11.1917 נכבשה התחנה בידי הכוחות הבריטיים שדיווחו על שלל של 45 קרונות, שני קטרים ושני קרונות עם תותחים שנותרו בתחנה. הבריטים שיפצו את הגשר מעל נחל שורק שנפגע בקרב ולאחר מספר שנים פירקו את הקו מתחנת נחל שורק לבאר שבע והותירו רק את הקו המערבי יותר מנען והבריטים גם החליפו את גג הרעפים בגג שטוח, כפי שעשו ברבות מהתחנות בארץ.
במקום שלטים שהמבנה אסור לכניסה ומסוכן אך נראה כי מעטים שמים על זה על אף שמבנה התחנה מגודר. ניתן להגיע מצפון עם כל רכב, וגם להמשיך לאורך פסי הרכבת דרומה עד בית שמש.
הרחבה
סיווג: מבנה
נגישות:
מקור:עמית הורן
תאריך עדכון: 5/5/2011 19:45:46
קישורים חיצוניים