מגדל הליצן/פילבוקס

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:מגדל הליצן/פילבוקס. תיאור:מגדל בטון גבוה ששימש החל במאורעות 1939 כעמדה יהודית אל מול הבדואים משבט סטריה (כיום באדמות מושב סתריה שמעבר לכב)
שורה 5: שורה 5:
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
|Name=מגדל הליצן/פילבוקס
|Name=מגדל הליצן/פילבוקס
-
|Description=מגדל בטון גבוה ששימש החל במאורעות 1939 כעמדה יהודית אל מול הבדואים משבט סטריה (כיום באדמות מושב סתריה שמעבר לכביש 40). תוכנן על ידי המהנדס אריה גליק. ניתן להגיע מתחנת הדלק שעל כביש 40.
+
|Description=מגדל בטון גבוה שנבנה בקיץ 1938 בחירוף נפש תוך כדי חילופי יריות. שימש החל במאורעות 1939 כעמדה יהודית אל מול הבדואים משבט סטריה (כיום באדמות מושב סתריה שמעבר לכביש 40). תוכנן על ידי המהנדס אריה גליק. היסודות הונחו בעומק של 1.5 מטר למנוע הנחת חומרי נפץ. גובה המגדל 10 מ', בבסיסו 2 מ ולמעלה 1.5 מ'. למגדל שלוש קומות. ראשונה למנוחה, בשניה ובשלישית נקבעו חרכי ירי.
-
ידוע בכינויו "הדילדו" בגלל צורתו הפאלית וגגו הכיפתי. ידוע גם בשם מגדל הליצן המגדל הינו המבנה הראשון ששילב חומרים מרוכבים. יש בו חיזוקי ברזל מקובלים, אולם גם שבבי מתכת שנלקחו ממסגריית ליפקין שעמדה היכן שממוקם כיום הסניף המרכזי של בנק דיסקונט ברחוב הרצל 190. שילוב שבבי הברזל, איפשר עמידות בפני קליעים בנקודת הפגיעה. טכנולוגיה זו שפותחה על ידי גליק שימשה מאוחר יותר בבנית ביצורים במדבר המערבי במהלך מלחמת העולם השניה. למרבה הצער בסביבה פסולת בנין ואסבסט.
+
המגדל הינו המבנה הראשון ששילב חומרים מרוכבים. יש בו חיזוקי ברזל מקובלים, אולם גם שבבי מתכת שנלקחו ממסגריית ליפקין שעמדה היכן שממוקם כיום הסניף המרכזי של בנק דיסקונט ברחוב הרצל 190. שילוב שבבי הברזל, איפשר עמידות בפני קליעים בנקודת הפגיעה. טכנולוגיה זו שפותחה על ידי גליק שימשה מאוחר יותר בבנית ביצורים במדבר המערבי במהלך מלחמת העולם השניה. למרבה הצער בסביבה פסולת בנין ואסבסט.
 +
ניתן להגיע מתחנת הדלק שעל כביש 40.
 +
|LongDescription=אבי עבד בפרדסי האזור בשנות הארבעים. לדבריו המגדל נקרא: מגדל בילמס (צירה מתחת ל - מ'), על שם הפרדס של משפחת בילמס סמוך למגדל.
|images=Images.jpg,מגדל בילמס.JPG,,2015.12.04-103549.847.android.jpg
|images=Images.jpg,מגדל בילמס.JPG,,2015.12.04-103549.847.android.jpg
|Accessibility=אופניים
|Accessibility=אופניים
|PointType=אתר קרבות
|PointType=אתר קרבות
-
|Contributors=Nir007, Eyyain, Marikriber, Haim10u, גבריאלגליק, היסטוריה על המפה, אילן ויסב, Lielnoe, חגי שבתאי
+
|Contributors=Nir007, Eyyain, Marikriber, Haim10u, גבריאלגליק, היסטוריה על המפה, אילן ויסב, Lielnoe, חגי שבתאי, HarelK
|csrc=SZ16
|csrc=SZ16
-
|LastUpdate=12/4/2015 08:52:54
+
|LastUpdate=5/20/2018 07:36:24
|WinId=634378901052149508
|WinId=634378901052149508
-
|LongDescription=אבי עבד בפרדסי האזור בשנות הארבעים. לדבריו המגדל נקרא: מגדל בילמס (צירה מתחת ל - מ'), על שם הפרדס של משפחת בילמס סמוך למגדל.
 
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה מתאריך 07:36, 20 במאי 2018

Images.jpg

   77 מ'

תקציר

מגדל בטון גבוה שנבנה בקיץ 1938 בחירוף נפש תוך כדי חילופי יריות. שימש החל במאורעות 1939 כעמדה יהודית אל מול הבדואים משבט סטריה (כיום באדמות מושב סתריה שמעבר לכביש 40). תוכנן על ידי המהנדס אריה גליק. היסודות הונחו בעומק של 1.5 מטר למנוע הנחת חומרי נפץ. גובה המגדל 10 מ', בבסיסו 2 מ ולמעלה 1.5 מ'. למגדל שלוש קומות. ראשונה למנוחה, בשניה ובשלישית נקבעו חרכי ירי. המגדל הינו המבנה הראשון ששילב חומרים מרוכבים. יש בו חיזוקי ברזל מקובלים, אולם גם שבבי מתכת שנלקחו ממסגריית ליפקין שעמדה היכן שממוקם כיום הסניף המרכזי של בנק דיסקונט ברחוב הרצל 190. שילוב שבבי הברזל, איפשר עמידות בפני קליעים בנקודת הפגיעה. טכנולוגיה זו שפותחה על ידי גליק שימשה מאוחר יותר בבנית ביצורים במדבר המערבי במהלך מלחמת העולם השניה. למרבה הצער בסביבה פסולת בנין ואסבסט. ניתן להגיע מתחנת הדלק שעל כביש 40.

הרחבה

אבי עבד בפרדסי האזור בשנות הארבעים. לדבריו המגדל נקרא: מגדל בילמס (צירה מתחת ל - מ'), על שם הפרדס של משפחת בילמס סמוך למגדל.

סיווג: אתר קרבות
נגישות: אופניים
מקור:Nir007, Eyyain, Marikriber, Haim10u, גבריאלגליק, היסטוריה על המפה, אילן ויסב, Lielnoe, חגי שבתאי, HarelK
תאריך עדכון: 5/20/2018 07:36:24

קישורים חיצוניים

מגדל בילמס.JPG2015.12.04-103549.847.android.jpg



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים