קבר בנימין - נבי ימין, חורבת אבריכה

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 11: שורה 11:
שני דברים ראויים לציון, האחד הוא כי מקאם הנושא את השם א-נבי, מתייחס למסורת מוסלמית על דמות קדם מוסלמית בדרך כלל מהתקופה המקראית, ובכך לכאורה יש אישוש לזהות כאן דמות מקראית, אך מאידך, מקאם הוא מבנה לזכר דמות, ולא מקום קבורתו, לציין כי קברו של בנימין מזוהה במקומות נוספים, ודווקא על פי המסורת היהודית לא נזכר כאן מקום קבורתו, ועל פי המסורות (הסותרים) מצוואות השבטים ומן המדרשים, קשה לזהות כאן את מקום קבורתו של בנימין,
שני דברים ראויים לציון, האחד הוא כי מקאם הנושא את השם א-נבי, מתייחס למסורת מוסלמית על דמות קדם מוסלמית בדרך כלל מהתקופה המקראית, ובכך לכאורה יש אישוש לזהות כאן דמות מקראית, אך מאידך, מקאם הוא מבנה לזכר דמות, ולא מקום קבורתו, לציין כי קברו של בנימין מזוהה במקומות נוספים, ודווקא על פי המסורת היהודית לא נזכר כאן מקום קבורתו, ועל פי המסורות (הסותרים) מצוואות השבטים ומן המדרשים, קשה לזהות כאן את מקום קבורתו של בנימין,
-
לדעתי אני הקטן (רוטר) מקאם שיח זה הוא הדרומי מבין מבני המקאם הפרוסים בתפזורת צפופה באזור השומרון, ולכן נקרא א-נבי ימין, היינו הנביא הדרומי, ובשל הצליל המזכיר את בנימין בעברית, החלו יהודים במאה ה-14 לזהות את המקום כקברו (זה לא מנע מיהודים לזהות את קברו של בנימין במקומות נוספים) ומהם שוב חדר הזיהוי אל ערביי הסביבה (ועל כן עדות הנוסע הערבי).
+
לדעתי אני הקטן (רוטר) מקאם א-נבי זה הוא הדרומי מבין מבני המקאם הפרוסים בתפזורת צפופה באזור השומרון, ולכן נקרא א-נבי ימין, היינו הנביא הדרומי, ובשל הצליל המזכיר את בנימין בעברית, החלו יהודים במאה ה-14 לזהות את המקום כקברו (זה לא מנע מיהודים לזהות את קברו של בנימין במקומות נוספים) ומהם שוב חדר הזיהוי אל ערביי הסביבה (ועל כן עדות הנוסע הערבי).
שרידי הישוב הקדום מסביב ע"פ הממצאים הוא מהתקופה הפרסית, דרך התקופה הרומית ביזנטית ועד התקופה הממלוכית. בתקופה האומאית ביצות הציפו את האיזור והיישוב ניטש.
שרידי הישוב הקדום מסביב ע"פ הממצאים הוא מהתקופה הפרסית, דרך התקופה הרומית ביזנטית ועד התקופה הממלוכית. בתקופה האומאית ביצות הציפו את האיזור והיישוב ניטש.
שורה 20: שורה 20:
|Contributors=קלי, שירין ב.י, Inature, עמית הורן, מאיר רוטר
|Contributors=קלי, שירין ב.י, Inature, עמית הורן, מאיר רוטר
|csrc=SZ18
|csrc=SZ18
-
|LastUpdate=3/13/2018 06:28:23
+
|LastUpdate=3/13/2018 06:29:11
|WinId=633359193259491367
|WinId=633359193259491367
|LongDescription=
|LongDescription=

גרסה מתאריך 06:29, 13 במרץ 2018

Benjamin tomb.JPG

   37 מ'

תקציר

כבר בקונטרס "יחוס האבות והנביאים" משנת 1537 מתואר קבר בנימין באזור זה, הנקרא שם "סראקה", (כנראה על שם מקאם השיח סראקה הסמוך). יש גם עדות של נוסע ערבי שעבר במקום הזה בשנת 1714 קורא לו "סידי בניאמין" - אדוני בנימין..

מבנה מקאם א-נבי הוא מהתקופה הממלוכית.

שני דברים ראויים לציון, האחד הוא כי מקאם הנושא את השם א-נבי, מתייחס למסורת מוסלמית על דמות קדם מוסלמית בדרך כלל מהתקופה המקראית, ובכך לכאורה יש אישוש לזהות כאן דמות מקראית, אך מאידך, מקאם הוא מבנה לזכר דמות, ולא מקום קבורתו, לציין כי קברו של בנימין מזוהה במקומות נוספים, ודווקא על פי המסורת היהודית לא נזכר כאן מקום קבורתו, ועל פי המסורות (הסותרים) מצוואות השבטים ומן המדרשים, קשה לזהות כאן את מקום קבורתו של בנימין,

לדעתי אני הקטן (רוטר) מקאם א-נבי זה הוא הדרומי מבין מבני המקאם הפרוסים בתפזורת צפופה באזור השומרון, ולכן נקרא א-נבי ימין, היינו הנביא הדרומי, ובשל הצליל המזכיר את בנימין בעברית, החלו יהודים במאה ה-14 לזהות את המקום כקברו (זה לא מנע מיהודים לזהות את קברו של בנימין במקומות נוספים) ומהם שוב חדר הזיהוי אל ערביי הסביבה (ועל כן עדות הנוסע הערבי).

שרידי הישוב הקדום מסביב ע"פ הממצאים הוא מהתקופה הפרסית, דרך התקופה הרומית ביזנטית ועד התקופה הממלוכית. בתקופה האומאית ביצות הציפו את האיזור והיישוב ניטש.

יש המציעים לזהות כאן את ברכתא, שבפונדקה התארחו האמורא בר-קפרא ותלמידיו כמופיע בתלמוד ירושלמי ברכות ו ע"ב.

הרחבה



סיווג: אתר מוסלמי
נגישות:
מקור:קלי, שירין ב.י, Inature, עמית הורן, מאיר רוטר
תאריך עדכון: 3/13/2018 06:29:11

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים