עיון בוויקי

מתוך עמוד ענן

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
גשר ביילי
Tzafrirt1, ItamarU  + Contributors
גשר ביילי הוא גשר מוטות שעשויים בדרך כלל מ גשר ביילי הוא גשר מוטות שעשויים בדרך כלל מפלדה, ובנוי משני "מִסְבַּכִים" מקבילים (כלומר - מוטות וחיבורים, שיוצרים משולשים יציבים המרכיבים קורות ועמודים תומכים) כך שהמעבר לכלי הרכב תלוי על חלקם התחתון של ה"מִסְבַּכִים". הגשר נקרא על שם מפתחו, עובד משרד המלחמה הבריטי בתקופת מלחמת העולם השנייה, דונלד ביילי(Sir Donald Coleman Bailey). אחד הציטוטים המפורסמים אודות גשר זה היה של 'פילד-מרשל' ברנרד לוֹ‏ מונטגומרי ,שהיה בין היתר מפקד הכוחות הבריטיים בא"י ולימים מפקד הארמייה השמינית הבריטית וסגן מפקד כוחות נאט"ו באירופה, על גשר זה: "בלעדי 'גשר ביילי' לא היינו (הבריטים) זוכים במלחמה" הגשר חסום בסלעים וחוט טיל אך יש נקודת מעבר לאמיצים ם בסלעים וחוט טיל אך יש נקודת מעבר לאמיצים Description
-207  + Height
Arik-bridge 01.jpg  + Images
4 August 2021 08:21:46  + LastUpdate
32.903  + Lat
35.615  + Lon
'גשר ביילי' מורכב מפרקים הנקראים "מילואות" 'גשר ביילי' מורכב מפרקים הנקראים "מילואות". שורה מורכבת של "מילואות" יוצרת "מסבך" (Truss), וכמה מסבכים מקבילים מורכבים נושאים קורות רוחב שנקראות "עווקים". ה"עווקים" נושאים את משטח הנסיעה על הגשר, שנקרא בשפה המקצועית "מיסעה". לגשר קורות שפה מעץ או ממתכת שהמרווח הפנימי ביניהן, בדגם הנפוץ הנקרא "מורחב", הוא 4.2 מטר. גשר ביילי יכול להיבנות במבנים שונים על פי מספר וסדר ה"מסבכים" שלו בכל אחת משתי הקורות הראשיות ועל פי אורכו. ככל שמספר המסבכים בכל קורה רב יותר, הגשר מסוגל לעמוד במאמצים גדולים יותר ולשאת משקל רב יותר. ככל שהגשר ארוך יותר כושרו לשאת בעומס יורד. לציון המשקל שאותו יכול גשר לשאת קוראים בשפה המקצועית - סיווג. גשרי הביילי יכולים להבנות מסיווג של 24 טון ועד 80 טון. מבנים מיוחדים של הגשר יכולים לשאת גם יותר מ-80 טון. עיקרון הכי חשוב בגשר ביילי קשור לייעודו כגשר צבאי והוא האפשרות לבנות את הגשר בעבודה ידנית ללא סיוע של מנופים או ציוד מכני הנדסי כבד אחר. ובכל זאת כדי להקל על הבנייה או על הפירוק מקובל להיעזר במנופים או ציוד מכני הנדסי אחר. תהליך בניית הגשר כולל שלב הרכבה על אחת הגדות, והשטת הגשר על פני גלילונים מיוחדים אל הגדה הנגדית. השמירה על מרכז הכובד של הגשר בגדת הבנייה בזמן ההשטה וההגללה שלו עד שקצהו נוחת על הגדה הנגדית, מתבצעת באמצעות תוספת ארוכה למסבכי הגשר הנקראת "חרטום". בישראל השתמשו בגשרי ביילי כחלופה זמנית לגשרי קבע משום יבילותם, היכולת לשנעם מאתר אחד למשנהו, ועלותם הנמוכה יחסית לתועלתם, ומשום הערך המוסף הצבאי למעברי מים חלופיים במיוחד בשעת חירום. רוב גשרי הביילי שהוקמו בישראל פורקו ובמקומם נבנו גשרי קבע עשויים בטון או פלדה. אולם עדיין יש מספר גשרי ביילי בשימוש: 1. מעל נהר הירדן, "גשר אריק". 2. מעל נחל הירקון 3. מעל לנחל הקישון, במפרץ חיפה. נחל הירקון 3. מעל לנחל הקישון, במפרץ חיפה. LongDescription
true  + MeasuredByGPS
גשר  + PointType
גשר, אתרים קטגוריות
הסתרת מאפיינים המקשרים לכאן 
  אין מאפיינים המקשרים לדף זה.
 

 

כתבו את שם הדף ממנו יתחיל העיון.
כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
צפיות
ניווט
תיבת כלים