רכב פרטי +
|
Accessibility
|
Naannaan +
|
Contributors
|
תחנה 1 במסלול תל מלוט רגלי.
תחנה 3 במסלול … תחנה 1 במסלול תל מלוט רגלי.
תחנה 3 במסלול אופניים מזרחי.
תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.
מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה.
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו).
הרחבה בעמוד הויקי. על הקטר מים כדי לצננו).
הרחבה בעמוד הויקי.
|
Description
|
78 +
|
Height
|
תחנת רכבת נענה.jpg +,
תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpg +,
תחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg +
|
Images
|
20 September 2013 11:23:35 +
|
LastUpdate
|
31.87 +
|
Lat
|
34.87 +
|
Lon
|
בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק … בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה.
לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים.
מקור: ספר "עוטף נען" ל השטח שורף את הקנים.
מקור: ספר "עוטף נען"
|
LongDescription
|
false +
|
MeasuredByGPS
|
מבנה +
|
PointType
|
מבנה,
אתרים
|
קטגוריות |