מפער הרכבת התורכית

מתוך עמוד ענן

גרסה מתאריך 07:03, 2 בספטמבר 2020 מאת אבי שמידע (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

   417 מ'

תקציר

זהו מפער על דרך סלולה אספלט כיום (אנו מציעים לקרוא לה "דרך שוקי", ראה להלן) אשר נחצב בסלע הקרטון הרך (תצ.ערב-תקיה) לשם הנחת מסילת הברזל התורכית בין סבסטיה לשכם. בהמשך הדרך המובילה, המתפתלת ברום טופוגרפי אחיד וחצובה בקרטון רך ומובילה להר-עיבל, מספר מפערים דומים. כל אדני המסילה הועתקו בשנות השבעים למען בניית מעוזי התעלה, רוב השנים הייתה זו דרך עפר ורק לאחרונה (2018) היא נסללה באספלט. הנוסע התמים אינו שם לב לסיפור המאלף - ללא שוקי-לוי (לכן באופן יוצא דופן מוחלט אנו מציעים לקרוא את שם הדרך..) היו דפי היסטוריה זו נשכחים ע"י שני בני אברהם ואחרים.

הרחבה



סיווג: נוף וגיאולוגיה
נגישות: רכב פרטי
מקור:אבי שמידע
תאריך עדכון: 9/2/2020 07:03:37

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים