מצבת זכרון ונקודת תצפית

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מ (תיקון נ.צ.)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.1384242896684
+
|Lon=35.1390812753574
-
|Lat=30.9177570798044
+
|Lat=30.918129273038
-
|Height=383
+
|Height=388
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
|Name=מצבת זכרון ונקודת תצפית
|Name=מצבת זכרון ונקודת תצפית
שורה 24: שורה 24:
|LastUpdate=10/18/2008 06:59:56
|LastUpdate=10/18/2008 06:59:56
|WinId=633593942139499033
|WinId=633593942139499033
-
|Csrc=
+
|csrc=I14
}}
}}

גרסה מתאריך 09:18, 28 בדצמבר 2010

   388 מ'

תקציר

במקום נקודת תצפית מיוחדת על נחל צין וצפון הערבה כולל נחל ערבה.

מעלה עקרבים נסלל בתקופת המנדט הבריטי אך לא באספלט.

במסגרת מבצעי "לוט" ו"ערבה" נתפס בידי צה"ל וחשיבות המקום הייתה בהיותו דרך הרכב היחידה לאילת.

ב 1950 נסלל באספלט ע"י חיל ההנדסה ואנדרטה בראש המעלה מעידה על כך. במסגרת הסלילה הורחבה הדרך משני צידיה כדי שיוכלו לעבור שני רכבים נגדיים, נסללה הדרך באספלט, והוצבו חביות ממולאות בטון בסיבובים. העבודה נעשתה על ידי בדואים תושבי האיזור.

במקום 18 סרפנטינות וירידה של 320 מטר עד לגובה 80 מ'.

בשנת 1954 מחבלים ירדניים תקפו אוטובוס ששב מחגיגות חמש שנים להקמת העיר אילת, הרגו 11 ופצעו שניים. האבסורד היה שלאחר מעשה הרצח הנתעב הירדנים סירבו למצוא את המחבלים ולעקוב אחרי העקבות בתירוצים שונים, והאו"ם גינה אותנו על כך שדרשנו צדק. הרצח זירז את סלילת מעלה העצמאות והכביש ממצפה רמון לאילת.

הרחבה



סיווג: אנדרטה
נגישות:
מקור:שירין ב.י, עמית הורן
תאריך עדכון: 10/18/2008 06:59:56

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים