שדה תעופה בצת

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
שורה 9: שורה 9:
הבונקרים בנויים בצורה חכמה המונעת היקוות מים במקום. הבונקר בנוי על מילוי חלוקי נחל וברצפת הבונקר ניתן לראות פתחים לניקוז המים. בשל היכולת הטובה של הבונקר לנקז מים ולתת קירוי מפני שמש וגשם, הפכו רוב הבונקרים במשך השנים למחסני קומפוסט או זבל פרות ועופות ע"י חקלאים ממושב בצת.
הבונקרים בנויים בצורה חכמה המונעת היקוות מים במקום. הבונקר בנוי על מילוי חלוקי נחל וברצפת הבונקר ניתן לראות פתחים לניקוז המים. בשל היכולת הטובה של הבונקר לנקז מים ולתת קירוי מפני שמש וגשם, הפכו רוב הבונקרים במשך השנים למחסני קומפוסט או זבל פרות ועופות ע"י חקלאים ממושב בצת.
גם הדיפונים הוכיחו את עצמם אם כי לא במלחמת העולם השנייה. במבצע ענבי זעם, אחד הדיפונים חטף פגיעה ישירה של רקטה מלבנון. הקיר בן חמישים השנה נשאר עומד אם כי נפער בו חור של 50 ס"מ קוטר.
גם הדיפונים הוכיחו את עצמם אם כי לא במלחמת העולם השנייה. במבצע ענבי זעם, אחד הדיפונים חטף פגיעה ישירה של רקטה מלבנון. הקיר בן חמישים השנה נשאר עומד אם כי נפער בו חור של 50 ס"מ קוטר.
-
|LongDescription=שני מטוסים רוסיים מסוג מיג 19 בשרות הצבא הסורי נחתו במקום בשנת 1968. המטוסים היו הראשונים מסוגם במערב והועברו לארה"ב. בארכיון מושב בצת ניתן לראות תמונה של אחד המטוסים דקות לאחר הנחיתה. אחד המטוסים הוחזר לארץ לאחר כמה חודשים ונמצא כיום במוזיאון חיל האוויר.
+
|LongDescription=שני מטוסים רוסיים מסוג מיג 17 בשרות הצבא הסורי נחתו במקום בשנת 1968. המטוסים היו הראשונים מסוגם במערב והועברו לארה"ב. בארכיון מושב בצת ניתן לראות תמונה של אחד המטוסים דקות לאחר הנחיתה. אחד המטוסים הוחזר לארץ לאחר כמה חודשים ונמצא כיום במוזיאון חיל האוויר.
הטייסים שסה"כ טעו בניווט, נלקחו בשבי והוחזרו מאוחר יותר לסוריה בעסקת חילופי שבויים.
הטייסים שסה"כ טעו בניווט, נלקחו בשבי והוחזרו מאוחר יותר לסוריה בעסקת חילופי שבויים.
 +
|PointType=היסטוריה
|Contributors=בצת
|Contributors=בצת
|csrc=IZ14
|csrc=IZ14
-
|LastUpdate=12/10/2013 18:50:10
+
|LastUpdate=12/10/2013 18:51:58
|WinId=635222979029854981
|WinId=635222979029854981
|Accessibility=
|Accessibility=

גרסה מתאריך 18:51, 10 בדצמבר 2013

   14 מ'

תקציר

שדה התעופה נבנה לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. לאחר נפילת צרפת לידי גרמניה והקמת משטר וישי, האיום על ישראל מצד לבנון הצרפתית והפרו נאצית, גבר. הבריטים בנו במקום בסיס צבאי הכולל עשרות "האנגרים" ודיפונים המתחברים אל שני מסלולי המראה עיקריים. ההאנגרים הם בונקרים תת קרקעיים לאחסון מטוסי תקיפה קלים. הדיפונים הם קירות אבן בצורת ח' למיגון כוחות, תחמושת ודלק. הבונקרים בנויים בצורה חכמה המונעת היקוות מים במקום. הבונקר בנוי על מילוי חלוקי נחל וברצפת הבונקר ניתן לראות פתחים לניקוז המים. בשל היכולת הטובה של הבונקר לנקז מים ולתת קירוי מפני שמש וגשם, הפכו רוב הבונקרים במשך השנים למחסני קומפוסט או זבל פרות ועופות ע"י חקלאים ממושב בצת. גם הדיפונים הוכיחו את עצמם אם כי לא במלחמת העולם השנייה. במבצע ענבי זעם, אחד הדיפונים חטף פגיעה ישירה של רקטה מלבנון. הקיר בן חמישים השנה נשאר עומד אם כי נפער בו חור של 50 ס"מ קוטר.

הרחבה

שני מטוסים רוסיים מסוג מיג 17 בשרות הצבא הסורי נחתו במקום בשנת 1968. המטוסים היו הראשונים מסוגם במערב והועברו לארה"ב. בארכיון מושב בצת ניתן לראות תמונה של אחד המטוסים דקות לאחר הנחיתה. אחד המטוסים הוחזר לארץ לאחר כמה חודשים ונמצא כיום במוזיאון חיל האוויר. הטייסים שסה"כ טעו בניווט, נלקחו בשבי והוחזרו מאוחר יותר לסוריה בעסקת חילופי שבויים.

סיווג: היסטוריה
נגישות:
מקור:בצת
תאריך עדכון: 12/10/2013 18:51:58

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים