מערת מלח"ם

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

-368 מ'

תקציר

מערת מלח הגדולה בארץ ומהגדולות בעולם.פתח היציאה מנקז מספר ערוצים תת קרקעיים.במערה מספר אולמות עם נטיפי מלח.כניסה למערה ממעל מחייב גלישה לעומק מעל -50 מטר.נטיפי המלח באולמות מחייב את הנכנסים למשנה זהירות. ההגעה היא מכביש 90,נוסעים עד מעלה הסולמות בהר סדום(סימון שחור) ומטפסים בשביל השחור כ25 דקות עד שמגעים למסווה עשוי קנים ומגודר בתיל (מסומן במפה כתצפית ציפורים), משם ממשיכים בשביל עוד 3 דקות, השביל מתאחד עם שביל ג'יפים לאורך 100 מטר, ולאחר מכן פונה שמאלה (מערבה) , כאן עוזבים את הסימון וממשיכים ללכת על השביל עפר לאורך קילומטר, כשמגעים לנחל שחוצה את השביל ממערב למזרח ובנוסף שביל ג'יפים מתפצל מהדרך מזרחה(ימינה) פונים לשביל ג'יפים (מספר מטרים לאחר הפניה אמור להיות עיגול בטון קטן עם מכסה) מכאן הדרך יורדת במישור, ופונה שמאלה אל משטח בטון מרובע, לפני הפניה עוזבים את השביל וממשיכים ישר אל פיתחת הנחל הנמצאת ממול (מימין לכניסה יש 3 שיחים) הולכים בנחל 10 דקות, יורדים בזהירות מפלון של 5 מטר ואחר כך שני מפלונים נוספים עד שמגעים לבזנטים שבפתח המערה. המערה ממוקמת בנ.צ 18755/05423 גובה גלישה: ראשונה- 80 מטר. שניה-20 מטר. חובה להשאיר חבל גלישה בכניסה כדי שאם נחסמה הדרך בהתמוטטות יהיה אפשר לצאת! אסור להכנס בימי גשם!