ואדי ליד תל בטיח (1)

תקציר

המסלול המבטיח לתל אבטיח

ציוני דרך: הוואדי, תל בטיח, השקמה אורך המסלול: כ-3 ק"מ

תיאור המסלול: יוצאים משער צפון ופונים שמאלה (מערבה) מיד אחרי השער. צועדים לאורך הגדר המקיפה את נען, פונים ימינה )צפונה( עם השביל, ולאחר מכן שמאלה לכיוון כביש "שורה". חוצים בזהירות את הכביש אל כביש הגישה לסתריה. מימין לנו חורשת איקליפטוס, ומשמאל - "תחנת השידור" ושטח בור, ובו תעלות ניקוז מתקופת הבריטים. הולכים עד שמימיננו שביל כניסה לתוך החורשה (ליד צינור מים חיצוני מגודר), ומעבר לעצים - כוורות (לבאים באופניים, מומלץ לחנות כאן). יורדים עם השביל לתוך הוואדי 1 ומתמסרים לשקט. את סוף חורשת האקליפטוס הוותיקה מסמנת פינת חמד קטנה, דוגמה למחנאות יוצרת. מכאן משתרע החלק המחודש של הוואדי, המתאפיין במינים שונים של אקליפטוס, עצי אורן, פרחי בר ופטריות (בעונה). קחו לעצמכם זמן חופשי לשיטוטים. כבר רואים את תל בטיח- תחנה 2 , ועליו מאגר המים, למרגלותיו בית העלמין של סתריה.

הרחבה

הוואדי הוואדי (שמורת המאגר, בפי תושבי סתריה)שוכן למרגלות תל בטיח על שטח של כ 20- דונם, שגבולותיו הם רצועות בסיסי צה"ל בצפון, פרדסי סתריה במערב ותל בטיח בדרום. הוואדי היה הפופולרי שביעדי הטיול של ילדי נען הראשונים. גדוש צמחיית בר מגוונת ותמיד צופן הפתעות טבע וחוויות. עשרות שנים הוא מארח את מחנה "חלוץ בודד" במסגרת משימות שנת בר המצווה ומאפשר לחלוצים בדידות נכספת בערוצו. הוא נעים ויפה ומזמין הליכה נינוחה והפוגה.