מכרה בנטונייט

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:מכרה בנטונייט. תיאור:הסמון מופיע במפות סמ"ש ישנות. לתאור ראה הקישורים בדף ויקי, של המלח"ם בעיקר. חנייה לפני העיקול הראשון במעלה העצמאות,)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=34.818034172058105
+
|Lon=34.818034172058
-
|Lat=30.624212040292786
+
|Lat=30.624212040293
|Height=-9999
|Height=-9999
-
|MeasuredByGPS=No
+
|MeasuredByGPS=Yes
|Name=מכרה בנטונייט
|Name=מכרה בנטונייט
-
|Description=הסמון מופיע במפות סמ"ש ישנות. לתאור ראה הקישורים בדף ויקי, של המלח"ם בעיקר. חנייה לפני העיקול הראשון במעלה העצמאות, הליכה לאנדרטה של דניאל בנגרט וליאור סלבינסקי, טיפוס קצר בשביל מעלה וצפונה עד פתח המכרה. בתמונה מהכביש נראית האנדרטה ופתח המכרה מעליה.אזהרה חמורה: באזורים המרוחקים מהפתח נמדדו ריכוזים מסוכנים של פחמן דו-חמצני (לפחות 3.6%) וריכוזים נמוכים מאוד של חמצן (11.5%). חברי הצוות סבלו מקשיי נשימה, תשישות אחרי מאמץ הכי קטן והרגשה של חולשה ברגליים. ייתכן שבחלקים היותר עמוקים של המכרה החמצן עוד יותר נמוך והפחמן הדו חמצני עוד יותר גבוה, ושם המערן יכול פשוט לאבד את ההכרה ולמות. (הריכוזים הקטלניים הם 10% ומטה עבור החמצן ו-5% ומעלה עבורCO2.) לכן אין כניסה לחלקים המרוחקים של המכרה ללא מערכת נשימה סגורה. ב"מרוחקים" הכוונה היא לכאלה הנמצאים במרחק של יותר מ-100 מ' מהפתח, לא משנה באיזה כיוון. בחלק הסמוך לפתח הרכב הגזים הוא אטמוספרי רגיל, אבל יותר פנימה גרדיאנט הריכוזים הוא חריף מאוד גם במעברים ישרים ורחבים. המחקר והבדיקות טרם הסתיימו וייתכן שבחלקים העמוקים של המכרה יש גם גזים מסוכנים אחרים.
+
|Description=הסמון מופיע במפות סמ"ש ישנות. לתאור ראה הקישורים בדף ויקי, של המלח"ם בעיקר. חנייה לפני העיקול הראשון במעלה העצמאות, הליכה לאנדרטה של דניאל בנגרט וליאור סלבינסקי, טיפוס קצר בשביל מעלה וצפונה עד פתח המכרה. בתמונה מהכביש נראית האנדרטה ופתח המכרה האטום מעליה. המכרה נאטם על ידי מנהל מקרקעי ישראל בגלל סכנת התמוטטות ומפני שבעומק המכרה האוויר אינו ראוי לנשימת אדם: הוא דל בחמצן, עשיר בפחמן דו-חמצני ולכן קטלני. האדם הנכנס לעומק המכרה יאבד את ההכרה ללא אתראה מוקדמת וסביר כי ימות תוך דקות.
-
|images=פתחמכרה.JPG,nfrv11.jpg,בנטינייט2.jpg,מכרהכביש.jpg,
+
|images=פתחמכרה.JPG,nfrv11.jpg,בנטינייט2.jpg,מכרהכביש.jpg
-
|ExtLinks=http://www.malham.info/#!bentonit/c3p9
+
|Accessibility=
-
http://www.teva.org.il/?CategoryID=1677&ArticleID=40
+
|PointType=בעית בטיחות
-
|Contributors=Marikriber
+
|Contributors=Marikriber, Vaksa
-
|csrc=IZ15
+
|csrc=mobile
-
|LastUpdate=12/23/2016 18:09:00
+
|LastUpdate=8/15/2020 08:15:04
|WinId=635532101811048380
|WinId=635532101811048380
|LongDescription=
|LongDescription=
-
|Accessibility=
+
|ExtLinks=http://www.malham.info/#!bentonit/c3p9
 +
http://www.teva.org.il/?CategoryID
}}
}}

גרסה מתאריך 08:15, 15 באוגוסט 2020

פתחמכרה.JPG

   -9999 מ'

תקציר

הסמון מופיע במפות סמ"ש ישנות. לתאור ראה הקישורים בדף ויקי, של המלח"ם בעיקר. חנייה לפני העיקול הראשון במעלה העצמאות, הליכה לאנדרטה של דניאל בנגרט וליאור סלבינסקי, טיפוס קצר בשביל מעלה וצפונה עד פתח המכרה. בתמונה מהכביש נראית האנדרטה ופתח המכרה האטום מעליה. המכרה נאטם על ידי מנהל מקרקעי ישראל בגלל סכנת התמוטטות ומפני שבעומק המכרה האוויר אינו ראוי לנשימת אדם: הוא דל בחמצן, עשיר בפחמן דו-חמצני ולכן קטלני. האדם הנכנס לעומק המכרה יאבד את ההכרה ללא אתראה מוקדמת וסביר כי ימות תוך דקות.

הרחבה



סיווג: בעית בטיחות
נגישות:
מקור:Marikriber, Vaksa
תאריך עדכון: 8/15/2020 08:15:04

קישורים חיצוניים

http://www.malham.info/#!bentonit/c3p9 http://www.teva.org.il/?CategoryID Nfrv11.jpgבנטינייט2.jpgמכרהכביש.jpg



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים