פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(דף חדש: {{Point |Lon=35.105111263636864 |Lat=33.092767445428336 |Height=33 |MeasuredByGPS=No |Name=פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית |Description=הפתח הדרומי של מנ...)
 
(2 גרסאות ביניים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.105111263636864
+
|Lon=35.105111263637
-
|Lat=33.092767445428336
+
|Lat=33.092767445428
|Height=33
|Height=33
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
-
|Name=פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית  
+
|Name=פתח מנהרת הרכבת ההיסטורית
-
|Description=הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות.  
+
|Description=הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות.
 +
למרות שמסומן חיבור כבישים בנקודה זו , פתח המנהרה חסום בשל מעבר הגבול ולמעשה הכביש ללא מוצא וצריך לחזור כל הדרך עד לכיכר השניה.
 +
 
 +
עדכון 25.9.2021: המנהרה פתוחה להולכי רגל בשני הצדדים ומובילה לתחנה התחתונה של הרכבל ולנקרות.
|LongDescription=בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים).
|LongDescription=בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים).
הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל.  
הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל.  
כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור.
כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור.
-
|PointType=מבנים ומקומות
+
|images=2021.09.25-122225.176.android.jpg
-
|Contributors=דרור נגר
+
|Accessibility=ברגל
 +
|PointType=אתר היסטורי
 +
|Contributors=דרור נגר, מיכאל2, היסטוריה על המפה
|csrc=IZ15
|csrc=IZ15
-
|LastUpdate=7/9/2020 23:15:12
+
|LastUpdate=6/14/2022 20:35:45
|WinId=637299333125606014
|WinId=637299333125606014
-
|Accessibility=
 
|ExtLinks=
|ExtLinks=
-
|images=
 
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 20:35, 14 ביוני 2022

   33 מ'

תקציר

הפתח הדרומי של מנהרת הרכבת ההיסטורית שפעלה בין 1942 ל 1948 . חסום למעבר בקטע זה . ניתן להגיע אל צידה השני של המנהרה דרך כניסה לאתר ראש הנקרה וירידה ברכבל למנהרות. למרות שמסומן חיבור כבישים בנקודה זו , פתח המנהרה חסום בשל מעבר הגבול ולמעשה הכביש ללא מוצא וצריך לחזור כל הדרך עד לכיכר השניה.

עדכון 25.9.2021: המנהרה פתוחה להולכי רגל בשני הצדדים ומובילה לתחנה התחתונה של הרכבל ולנקרות.

הרחבה

בשנת 1942 , במהלך מלחמת העולם השנייה, הבריטים בנו מסילת רכבת שתחבר את חיפה לביירות , וזאת לאחר שכבשו ואת לבנון מהצרפתים (שכבשוה מהטורקים במלחמת העולם הראשונה). על מנת לעבור בתוואי של רכס ראש הנקרה , חצב כח הנדסה מדרום אפריקה (חלק מקואלציה של צבאות שפעלו במסגרת הכוחות הבריטים). הרכבת פעלה בקו צבאי בלבד והעבירה חיילים וציוד צבאי מאירופה , דרך טורקיה , סוריה ולבנון לישראל ולמצרים. במלחמת העצמאות לוחמי הפלמח פוצצו את הגשר שחיבר את המנהרות על מנת למנוע מעבר של נשק ומחבלים מלבנון לישראל. בנקודה זו עובר גבול לבנון ישראל. כיום במקום חניון קטן ותצפית למפרצון ולים וכן נקודת הפעלת חשמליות לסיורים באזור.

סיווג: אתר היסטורי
נגישות: ברגל
מקור:דרור נגר, מיכאל2, היסטוריה על המפה
תאריך עדכון: 6/14/2022 20:35:45

קישורים חיצוניים





כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים