פארק השלושה

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

469 מ'

תקציר

סמוך ליישוב נריה מול נוף של הרי בנימין, מסתתרות בריכות חמד החצובות בסלע, ולידם עצי פרי וספסלי ישיבה. הבריכות ניזונות מעיינות ענר.

במתחם עינות ענר שלוש בריכות בגדלים שונים. הבריכות נבנו לזכר שלושת החטופים איל גלעד ונפתלי. המתחם שופץ ומתוחזק על ידי נוער היישוב הסמוך נריה. המתחם כולל פרגולה פינות ישיבה ועצי פרי. לא רחוק מן המעיין ישנן שתי מערות קבורה. ניתן להבחין בקלות בפתחי המערות בחלק התחתון של מצוק בגובה 2-3 מטר. באחד מן המערות נמצאו שברי סרקופג.

דרכי הגעה:

מצומת שילת סמוך למודיעין נוסעים צפונית מזרחית על כביש 446. אחרי 9 קילומטר פונים בכיכר ימינה לכיוון נעלה-ניל"י לכביש 463 . נוסעים בו כ 7.2 קילומטר עד כיכר (צומת הדואר), בה ממשיכים ישר כ50 מטר עד פנייה שמאלה לכיוון היישוב נריה, פונים שמאלה. ממשיכים בכביש עוד כ1.6 ק"מ ושם פונים שמאלה עם השלט המורה עינות ענר לכביש עפר. חונים את הרכב ומכאן כבר ניתן להגיע רגלית למעיין(הליכה של 5 דקות על שביל העפר)

עוד על עיינות ענר: במקום נמצאות מספר נביעות, חלקם זורמות למעיינות וחלקם משקות את הצמחייה. בנוסף יש במקום מבנים עתיקים, מערות קבורה, וחדי העין יוכלו לזהות מערכת השקיה עתיקה שמטרתה הייתה להשקות את שדות תושבי המקום. המקום טופח על ידי נוער נריה לאחר הזנחה ממושכת. ֿ

אנו מבקשים להשאיר את המקום נקי ולא להתעסק עם הנביעות ועם מערכת ההשקיה (המודרנית) שמשקה את העצים שנשתלו במסגרת השיפוץ (ישנו מכל מים שמגיע למערכת השקייה ,נשמח שתמלאו אותו במי המעיין). לעיתים ישנם בני מיעוטים בסביבה שמגיעים בכדי לעשות ונדליזם, במקרה ופגשתם אותם אנא הודיעו למוקד בנימין.